۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۷
پیش‌بینی برداشت ۷ میلیون تن محصول از اراضی دیم در سال زراعی جدید
معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) اعلام کرد

پیش‌بینی برداشت ۷ میلیون تن محصول از اراضی دیم در سال زراعی جدید

معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام(ره) با بیان اینکه برای سال زراعی جدید ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار اراضی دیم در نظر گرفته شده است، پیش‌بینی کرد: از این اراضی ۷ میلیون تن محصول برداشت شود.

به گزارش بازار، سید مصطفی سید هاشمی در نخستین همایش ملی آموزشی طرح جهش تولید در دیمزارهای کشور که امروز شنبه ۱۱ شهریور در سالن خوشه وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد، اظهار کرد: هر کاری که با علم و آگاهی انجام شود پایدار خواهد بود و دانش در مسیر خود می‌تواند بهره‌وری را افزایش دهد.

وی افزود: در سال اول اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها ۶۲۰ هزار هکتار زیر کشت رفت و برداشت کشاورزان حدود ۸۰۰ کیلوگرم بود، در سال دوم، تولید به ۹۰۴ کیلوگرم و در سال سوم به یک هزار و ۳۲۴ کیلوگرم رسید.

معاون هماهنگی ستاد اجرایی فرمان امام (ره) تصریح کرد: ستاد اجرایی فرمان امام (ره) در این ۴ سال ۵۰۰ میلیارد تومان برای اجرای طرح هزینه و برای سال زراعی جدید حدود ۷۰۰ میلیارد تومان بودجه پیش‌بینی کرده است که از این میزان ۷۰ میلیارد تومان را برای آموزش در نظر گرفته است.

سید هاشمی تاکید کرد: کشاورزی برای کشور امنیت به ارمغان می‌آورد و زیربنای امنیت غذایی، نظامی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است.

وی با بیان این که برای سال زراعی جدید ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار اراضی دیم در نظر گرفته شده است، پیش‌بینی کرد: از این اراضی ۷ میلیون تن محصول برداشت شود.

کد خبر: ۲۴۱٬۱۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha