۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۳
تکمیل ۲۰۰۰ مدرسه و بهره برداری از ۲۰۰ مدرسه جدید در مناطق کم برخوردار تا پایان سال
مدیر عامل بنیاد برکت مطرح کرد

تکمیل ۲۰۰۰ مدرسه و بهره برداری از ۲۰۰ مدرسه جدید در مناطق کم برخوردار تا پایان سال

ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت اولویت برنامه‌ های امسال بنیاد را احداث ۲۰۰ مدرسه جدید در مناطق محروم و جایگزین کردن حداقل ۳۵۰ مدرسه استاندارد به جای مدارس کانکسی فعلی در کشور اعلام کرد.

به گزارش بازار؛ محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) اظهار داشت: در پایان سال ۱۴۰۱ دو هزارمین مدرسه بنیاد برکت به بهره برداری رسید و هم اکنون بیش از ۷۰۰ مدرسه دیگر با همکاری سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدراس در نقاط مختلف کشور در حال تکمیل است.

وی افزود: همچنین طی توافقنامه‌ ای با سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس تمامی هزار مدرسه کانکسی کشور تا پایان سال آینده با مدارسی مطمئن و استاندارد در قالب طرح شهید پناهی جایگزین خواهد شد.

ترکمانه توضیح داد: حمایت از پروژه‌ های دانش بنیان و پیشنهادات اساتید و صاحبان فن در ارتقای طرح‌ ها و حوزه ‌های کالبدی مانند بحث‌ های الکترونیکی و آزمایشگاه مجازی و همچنین حوزه‌ های آموزشی و محتوایی از جمله اقدامات این بنیاد در سال ۱۴۰۱ بوده که در قالب برگزاری اولین رویداد مدارس آینده در تراز سند برنامه تامین فضا، تجهیز و فناوری و با مشارکت وزارت آموزش و پرورش برگزار شد.

وی تصریح کرد: این اقدام مهم طی سال جاری ادامه و دومین رویداد ملی مدارس آینده با تمرکز بر مدرسه، کانون تربیت و پیشرفت محله با همکاری سازمان نوسازی مدارس کشور عملیاتی خواهد شد.

ترکمانه بیان کرد: نگاه به مقوله صنعتی‌ سازی و افزایش رشد تولید با توجه به زمان بری اجرای پروژه‌ ها به صورت سنتی و گاها صعب العبور بودن مکان ‌های احداث مدارس و مراکز بهداشتی، بنیاد را بر آن داشت تا با بررسی طرح ‌های موفق اجرا شده در سایر کشورها و بومی‌ سازی آن‌ ها، نسبت به استخراج مدلی نو در حوزه ساختمان ‌های پیش ساخته کشور اقدام کند که امیدواریم مطالعات طرح تا شهریور ماه امسال تکمیل و ساخت ساختمان‌ های نمونه در سال جاری عملیاتی شود.

کد خبر: ۲۴۱٬۰۴۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha