۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
توسعه کرمان روی باند فرودگاه ها| وضعیت پروازها بهبود می یابد؟
در گفتگو با مدیرکل فرودگاه های کرمان بررسی شد؛

توسعه کرمان روی باند فرودگاه ها| وضعیت پروازها بهبود می یابد؟

کرمان- مدیرکل فرودگاه های استان کرمان با اشاره به اضافه شدن یک فروند هواپیمای پهن پیکر به ناوگان هوایی کرمان اظهار امیدواری کرد که این اقدام باعث بهبود وضعیت پروازها شود.

علی جزینی زاده در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: استان کرمان یکی از پهنه های وسیع هوانوردی کشور است که پنج فرودگاه و چهار سایت ارتباطی ناوبری و کمک ناوبری در سطح استان داریم.

وی ادامه داد: در حال حاضر پروازها در فرودگاه رفسنجان به دلیل انجام عملیات حج و اربعین هواپیمای های جمهوری با محدودیت مواجه شده که پی گیری هستیم تا در آینده نزدیک از طریق دیگر شرکت های هواپیمایی پرواز داشته باشیم.

جزینی زاده با اشاره به اینکه در فرودگاه سیرجان اکثر روزهای هفته پرواز داریم، افزود: فرودگاه جیرفت هم دو روز در هفته در سه مسیر پرواز دارد.

وی گفت: فرودگاه بم هم چهار روز در هفته پرواز دارد. در مرکز استان هم به صورت ۲۴ ساعت آماده ارائه سرویس های هوانوردی و پروازی به مردم هستیم.

آمادگی برای افزایش ظرفیت پروازی

جزینی زاده در خصوص آمادگی این فرودگاه ها برای افزایش ظرفیت پرواز اظهار کرد: با توجه به ماموریتی که در راستای ارائه سرویس های هوانوردی و فرودگاهی داریم، آمادگی ۱۰۰ درصد به صورت ۲۴ ساعته برای ارائه سرویس های مذکور در فرودگاه های استان کرمان را دارا هستیم. بر این اساس هر لحظه ای از شبانه روز برای برقراری پرواز مورد درخواست، آمادگی داریم که فرودگاه را عملیاتی کرده و پذیرای پرواز و مسافران باشیم.

به دلیل تقاضای زیاد و کوچک بودن پروازها با کمبود شدید صندلی مواجه هستیم که گلایه مردم در این زمینه به حق است

وی در خصوص وضعیت پروازها گفت: طی ماه های اخیر ورود شرکت های هواپیمایی متعدد به صورت برنامه ای و غیر برنامه ای با افزایش پروازهای شرکت هواپیمایی ماهان در استان به ویژه در مرکز را داشته ایم. اما همچنان به دلیل تقاضای زیاد و کوچک بودن پروازها با کمبود شدید صندلی مواجه هستیم که گلایه مردم در این زمینه به حق است.

افزایش ۲۷ درصدی پروازها در کرمان

مدیرکل فرودگاه های استان کرمان همچنین با تایید سختی های تهیه بلیت اظهار کرد: طی چهار ماهه ابتدای سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته در مرکز استان کرمان ۱۶ درصد افزایش پرواز داشته ایم و به طور کلی برای استان کرمان ۲۷ درصد افزایش پرواز داشته ایم.

با مشکل کاهش تعداد صندلی پرواز و گلایه هم استانی‌ ها به دلیل دسترسی نداشتن به بلیت هواپیما روبرو بودیم که با ورود هواپیمایی پهن پیکر ایرباس ۳۴۰/۳۰۰ وضعیت بلیت هواپیما در استان کرمان بهتر خواهد شد

وی با اشاره به اینکه در این مدت به دلیل کوچک شدن پروازها کاهش تعداد مسافر را شاهد هستیم، افزود: با مشکل کاهش تعداد صندلی پرواز و گلایه هم استانی‌ ها به دلیل دسترسی نداشتن به بلیت هواپیما روبرو بودیم که با ورود هواپیمایی پهن پیکر ایرباس ۳۴۰/۳۰۰ وضعیت بلیت هواپیما در استان کرمان بهتر خواهد شد. بر این اساس هر شب یک پرواز پهن پیکر در مسیر «تهران- کرمان» و برعکس برقرار شد.

وی ادامه داد: این قول را از طرف مسئولان شرکت هواپیمایی ماهان به مردم می دهم که با اضافه شدن این پرواز پهن پیکر وضعیت پروازها مناسب تر خواهد شد.

مدیرکل فرودگاه های استان کرمان در رابطه با بحث پرواز گفت: پروازهای جدید با شرکت های هواپیمایی جدید که وارد استان شده اند، در حال انجام است. همچنین شرکت ماهان هم پروازهای متعددی راه اندازی کرده که البته کوچک هستند و در برابر پروازهای بزرگی که قبلا بود و تعداد صندلی زیادی داشت، قطعا نیاز استان را برآورده نمی کند؛ این در حالیست که تقاضا برای تهیه بلیت بسیار زیاد است.

جزینی زاده در خصوص تاخیر پروازها هم گفت: در خصوص شرکت هواپیمایی ماهان که در بحث پروازهای استان کرمان شرکت غالب است، معمولا تاخیرها به ندرت رخ می دهد و همه پروازها به موقع انجام می شود. اغلب تاخیرها مربوط به پروازهایی مانند آرتا و کاسپین است که در این زمینه با شرکت های هواپیمایی رایزنی کرده ایم تا حتما اطلاع رسانی برای جلوگیری از سرگردانی مسافر در فرودگاه انجام شود.

مدیرکل فرودگاه های استان کرمان بیان کرد: در چنین مواردی با هماهنگی انجام شده با سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت هواپیمایی مربوطه مشکل مسافران را یا با پرواز جایگزین یا سایر پروازهای موجود فرودگاه های استان کرمان حل کرده ایم. بحث تاخیرها با رایزنی های انجام شده کمتر شده و در آینده وضعیت ناوگان هوایی و بلیط هواپیما بهتر خواهد شد.

وی در خصوص گلایه های مردم از وضعیت کابین هواپیما و فاصله اندک بین صندلی ها گفت: صندلی ها طبق استانداردهای مرتبط با ایرلاین ها و سازمان هواپیمایی کشور چیدمان می شود. در برخی پروازها فاصله بین صندلی ها کمتر است. اما معمولا فاصله ها توسط سازمان هواپیمایی کشوری تعیین می شود و نظارت گروه پروازی هم بر عهده این سازمان است.

جزینی زاده در خصوص امکانات رفاهی داخل فرودگاه عنوان کرد: با توجه به زیرساخت های موجود، اولویت اول برای ما گردش مسافر است. قرار نیست حرفه ای را داخل ترمینال آغاز کنیم که منتج به نارضایتی مسافر و محدود شدن فضا شود. با توجه به شرایط و زیرساخت کنونی غرف طراحی شده و ارائه سروریس می کند. شاید در مقایسه با دیگر فرودگاه های بین المللی مواردی مانند رستوران را نداشته باشیم که به دلیل تعداد کم مراجعه کننده به رستوران در محدوده فرودگاه است که به صرفه نیست اما مواردی غرف، فست فود و کافی شاپ در فرودگاه موجود بوده و ارائه سرویس از طریق بخش خصوصی انجام می شود.

پی گیری برای راه اندازی مقاصد جدید پروازی

جزینی زاده در خصوص نبود پرواز از مقصد کرمان به بسیاری از استان های کشور گفت: به دلیل محدودیت های ناوگان و مشکلات موجود، پروازهایی نیاز داریم که از نظر تعداد صندلی حدود ۴۰ الی ۵۰ صندلی داشته باشد. شرکت های هواپیمایی هستند که این پروازها را وارد کرده اند و قول هایی گرفته ایم و پی گیری هایی را هم انجام داده ایم. آمادگی داریم که با همکاری میراث و بخش خصوصی بتوانیم یکسری پروازهای بین استانی داشته باشیم.

تصور می کنم در آینده بتوانیم استان سیستان و بلوچستان و چابهار را هم به مرکز استان کرمان وصل کنیم

مدیرکل فرودگاه های استان کرمان بیان کرد: تصور می کنم در آینده بتوانیم استان سیستان و بلوچستان و چابهار را هم به مرکز استان کرمان وصل کنیم. در حال حاضر استان های فارس، خوزستان و تبریز اصفهان خراسان و کیش پرواز مستقیم داریم. امیدواریم بتوانیم به بخش های دیگر که پرواز مستقیم وجود دارد، در آینده پرواز داشته باشیم.

وی عنوان کرد: چند سال قبل پرواز به «دشت ناز» ساری داشتیم که تعدادی پرواز انجام شد اما به دلیل نبود مسافر کنسل شد. گرگان پیگیر هستند که پرواز برای این مقصد ایجاد شود که در حال رایزینی با شرکت های هواپیمایی هستیم که بتوانیم یک پرواز برای گرگان و یا دشت ناز در آینده داشته باشیم.

در خصوص علت کاهش پروازهای پهن پیکر گفت: یکسری محدودیت از سوی شرکت های هواپیمایی گاهی اتفاق می افتد که یک پرواز زمین گیر می شود یا ممکن است برای شرکت هواپیمایی پرواز بزرگ تر به دلایلی و مباحث اقتصادی به صرفه نباشد.

کد خبر: ۲۴۱٬۰۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • نخعی IR ۱۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۲
      2 0
      سلام چرا مسیر پروازی کرمان رشت ندارید بسی جای تأسف استانی به پهناوری کرمان به شمال راه هوایی ندارن اینهمه مهندس از سراسر ایران در معادن استان مشغولند اونوقت میگین مسافر نیست