۱۱ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۳
افزایش ۴۰ درصدی تردد زائران در مرزها
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خبر داد

افزایش ۴۰ درصدی تردد زائران در مرزها

امانی، رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ضمن اعلام افزایش ۴۰ درصدی تردد زائران در مرزها تاکید کرد: زائران بازگشت خود را به روزهای پایانی اربعین موکول نکنند.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در جریان سفر به خوزستان و بازید از پایانه مرزی چذابه و شلمچه اظهار کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده قرار بر این بود حدود ۷ هزار دستگاه اتوبوس ناوگان حمل و نقل عمومی برای خدمت رسانی به مردم مستقر شوند که از ابتدای ماه صفر اتوبوس ها مهیا و در حال خدمت رسانی به زائرین هستند.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: دستگاه هایی اجرایی کشور متعهد شده بودند ۵ هزار و ۲۰۰ دستگاه وسیله‌های نقلیه در اختیار ما قرار دهند اما با توجه به کمبودها و مسائل پیش روی آنها این امر محقق نشد.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تصریح کرد: با توجه به پیگیری‌های انجام شده اگر از آن تعداد تعهد دستگاه‌های اجرایی، یکهزار دستگاه در اختیار ما قرار دهند نهایتاً با ۸ هزار ناوگان به زائرین ابا عبدالله الحسین (ع) خدمت‌رسانی خواهیم کرد.

امانی اظهار کرد: به مردم عزیز توصیه می کنیم برای سفر خود زمانبندی در نظر بگیرند و آن را به روزهای پایانی اربعین موکول نکنند تا با مشکل حمل و نقل مواجه نشویم.

وی با اشاره به آمار ستاد اربعین گفت: طبق آمار ستاد اربعین تاکنون بیش از ۴۰ درصد افزایش تردد زائر نسبت به سال قبل داشته‌ایم؛ همچنین تردد زائرین خارجی نسبت به سال گذشته افزایش داشته است که امیدواریم مردم به توصیه ستاد اربعین توجه کنند و برای سفر خود زمانبندی در نظر بگیرند تا بتوانیم بهتر به آنها خدمات رسانی کنیم.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور با بیان این که وزیر راه و شهرسازی وقت ویژه‌ای به اربعین اختصاص داده و جلسات متعددی در این زمینه برگزار شد، تصریح کرد: برای سفر اربعین پیش فروش بلیت داشته‌ایم که تاکنون برای تردد زائرین به مرزها با کمبودی مواجه نشده‌ایم.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، امانی ادامه داد: با توجه به این که سفر اربعین یک سفر ۱۰ الی ۱۵ روز است اگر زائرین بخواهند به یکباره از مرزها خارج شوند، جمعیت زیاد می شود و این موضوع ما را با مشکل مواجه می‌کند به همین خاطر از مردم که زیارت خود را انجام داده‌اند، تقاضا دارم زودتر به کشور برگردند تا برای خدمت‌رسانی مشکلی ایجاد نشود.

کد خبر: ۲۴۰٬۹۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha