۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷
همکاری نکردن بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مانع اصلی جهش تولید مسکن
سخنگوی کمیسیون عمران مجلس مطرح کرد

همکاری نکردن بانک‌ها در پرداخت تسهیلات مانع اصلی جهش تولید مسکن

­سخنگوی کمیسیون عمران مجلس­­­ همکاری نکردن، بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به حوزه مسکن را چالش جدی پیش روی ساخت مسکن دانست

به گزارش بازار، عبدالجلال ایری، سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه مشکلات معیشتی مانند گرانی مسکن و اجاره‌خانه باعث می‌شود همه کارهای خوب و پر زحمت دولت تحت‌الشعاع قرار گرفته و از چشم‌ها دور بماند، گفت: در حوزه مسکن به دلیل کم کاری‌های صورت گرفته در سنوات گذشته و عدم وجود استراتژی مشخص برای ساختمسکن، با حجم قابل توجهی کسری خانه در کشور مواجه هستیم و همین امر، تعادل میان عرضه و تقاضا را برهم ریخته و در کنار نوسانات اقتصادی، موجب گرانی مسکن در سال‌های اخیر شده است.

این نماینده مجلس همچنین با بیان اینکه مردم به ویژه اقشار کم درآمد جامعه به دلیل گرانی اجاره بهای مسکن با مشکلات عدیده مواجه شده‌اند، افزود: هم اکنون مسکن، سهم قابل توجهی از سبد هزینه‌ای خانواده‌ها را در بر می‌گیرد. افراد فاقد مسکنی که سالانه با نگرانی و اضطراب ناشی از گرانی اجاره بها دست و پنجه نرم می‌کنند و در تامین حداقلی‌ترین هزینه‌های زندگیخود با مشکل مواجه هستند، سایر اقدامات و دستاوردهایی دولت را هم نمی‌بینند.

ایری با اشاره به اقدامات اخیر دولت برای ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی، عنوان کرد: در ماه‌های اخیر تحرکات خوبی در دولت برای تامین زمین جهت ساخت مسکن و تحقق برنامه ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی دولت، ایجاد شده است؛ اما کماکان در برخی از بخش‌ها با مشکلات جدی مواجه هستیم و موانعی بر سر راه دولت وجود دارد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همکاری نکردن بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به حوزه مسکن را چالش جدی پیش روی ساخت مسکن دانست و عنوان کرد: بانک‌ها تکلیف خود را در پرداخت تسهیلات به خوبی ایفا نمی‌کنند و علی رغم اینکه در قانون جهش تولید مسکن ضمانت اجرایی برای این امر لحاظ شده، اما دستگاه‌های متولی از این ظرفیت به خوبی استفاده نکرده و بانک‌ها را همراه نمی‌کنند. اگر این مانع از پیش روی سازندگان برداشته شود، شاهد جهش بلندی در ساخت مسکن خواهیم بود.

کد خبر: ۲۴۰٬۹۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha