۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۴
گردش مالی ۱۲ هزار میلیارد تومانی تولید برنج در گیلان
رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان مطرح کرد:

گردش مالی ۱۲ هزار میلیارد تومانی تولید برنج در گیلان

رشت - رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، گردش مالی تولید برنج در استان را سالانه ۱۲ هزار میلیارد تومان ذکر کرد.

به گزارش بازار به نقل از جهاد کشاورزی گیلان، علی درجانی در جلسه مجمع عمومی صندوق حمایت از بخش کشاورزی استان گیلان که به مناسبت اولین روز از هفته جهاد کشاورزی برگزار شد، با تبریک این هفته گفت: بخش کشاورزی در تمامی برنامه توسعه اقتصادی کشور نقش محوری داشته است تا حدی که کار جهادی و رویه انقلابی با کشاورزی و سازندگی عجین شده و نتیجه آن عملکردی است که امروزه در حوزه امنیت غذایی شاهد آن هستیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با ابراز خرسندی از اینکه با تلاش مستمر رشد ۳ برابری سرمایه صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان گیلان را طی یکسال اخیر شاهد بودیم، گفت: با این تلاش توانستیم جایگاه استان را از رتبه ۲۹ به رتبه ۱۲ در کشور ارتقاء دهیم.مهندس درجانی در ادامه با اشاره به اینکه استان گیلان به عنوان استان پیشرو در تولید محصولات کشاورزی که کمتر از ۰,۹ درصد خاک کشور را دارد، اظهار کرد: این استان بیش از ۳.۵ درصد تولیدات بخش کشاورزی و بیش از ۸ درصد بهره برداران کشور را با متوسط مالکیت پایین به خود اختصاص داده است.

وی با بیان اینکه بیش از ۷۰ نوع محصول کشاورزی در حال تولید در استان گیلان وجود دارد، خاطر نشان کرد: در ۲۰ مورد دارای رتبه اول تا پنجم هستیم و عملکرد کشاورزان و تولیدکنندگان ما از متوسط عملکرد کشوری بالاتر است.

درجانی با بیان اینکه گیلان تنها در محصول استراتژیک برنج بیش از ۴۰ درصد نیاز کشور را تولید می کند، افزود: گردش مالی فقط در محصول برنج بالای ۱۲ هزار میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه در صنعت طیور بیش از ۱۴ هزار نفر فعال هستند که برای آنان اشتغال مستقیم ایجاد شده است، تصریح کرد: این رقم بیشتر از کل اشتغال ایجاد شده در شرکت شهرک های صنعتی استان است.

درجانی ادامه داد: ۲۸ درصد اشتغال استان در بخش کشاورزی است که ۱۰ درصد بیشتر از متوسط کشوری می باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه تلاش ما بر این است تا صندوق را بیشتر تقویت کنیم اذعان داشت: اگر نسبت به جایگاه واقعی استان گیلان عقب تر هستیم اما نسبت به عملکرد ادوار گذشته در یکسال اخیر تلاش بسیار خوبی انجام شده است.

وی همچنین در جلسه مجمع عمومی صندوق حمایت از توسعه بخش کشاورزی استان گیلان به افزایش سرمایه صندوق و جذب اعتبارات سهم دولتی و مشارکت بهره برداران با هدف ارتقای جایگاه صندوق در کشور تاکید کرد.

کد خبر: ۲۴٬۰۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha