۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۶
افزایش مصرف ظاهری فولاد کشور

افزایش مصرف ظاهری فولاد کشور

میزان مصرف ظاهری فولاد طی چهار ماه نخست امسال، درمقایسه با پارسال از ۲ و ۲ دهم درصد تا ۶ و هشت دهم درصد افزایش داشته است.

به گزارش بازار، طبق آمار انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران، از ابتدای امسال تا پایان تیر بیش از ۴۰ میلیون تن از انواع اقلام فولادی در کشور تولید شده که از این میزان حدود ۵ و نیم میلیون تن صادر و باقی (بالغ بر ۳۵ میلیون تن) صرف مصارف داخلی شده است.

بر این اساس در چهار ماهه امسال، چهار میلیون و ۴۹۹ هزار تن مقاطع طویل فولادی تولید شده که سه میلیون و ۶۰۱ هزار تن در داخل مصرف شده و درمقایسه با مصرف ظاهری آن در مدت مشابه سال گذشته معادل سه میلیون و ۴۷۴ هزار تن ۳ و هفت دهم درصد بیشتر شده است.

پس از آن در مجموع، از ۱۱ میلیون و ۴۵۹ هزار تن شمش فولادی تولید شده در کشور با افزایش ۳ و ۹ دهم درصدی، هشت میلیون و ۶۹۹ هزار تن به مصارف داخلی اختصاص یافته و حدود دو میلیون و ۷۶۰ هزار تن آن صادر شده است. در چهار ماهه نخست ۱۴۰۱ مصرف ظاهری شمش فولاد کشور، هشت میلیون و ۳۷۶ هزار تن ثبت شده است.

همچنین از هفت میلیون و ۸۲۲ هزار تن محصولات فولادی تولید شده، هفت میلیون و۱۵۶ هزار تن صرف مصارف داخلی شده است که ۵ و ۳ دهم درصد درمقایسه با میزان مصارف آن‌ها در چهار ماهه ۱۴۰۱ معادل شش میلیون و ۷۹۴ هزار تن افزایش را تجربه کرده است.

در چهار ماهه امسال، مقاطع تخت فولادی حدود ۱۵۸ هزار تن صادر و قریب به سه میلیون و ۴۲۵ هزار تن صرف مصرف داخلی شده است. مصرف این مقاطع درمقایسه با پارسال (سه میلیون و ۲۰۶ هزار تن)، ۶ و ۸ دهم درصد بیشتر شده است.

در نهایت مصرف آهن اسفنجی ۲ و ۲ هم درصد افزایش داشته و از ۱۲ میلیون و ۱۱۱ هزار تن به ۱۲ میلیون و ۳۷۹ هزار تن رسیده است. در چهار ماهه ۱۴۰۱ نزدیک به ۱۳ میلیون تن آهن اسفنجی در کشور تولید شده که فقط ۵۸۰ هزار تن آن صادر شده است.

کد خبر: ۲۴۰٬۹۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha