۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۰۱
آمریکا منکر ممنوعیت صادرات تراشه‌ به خاورمیانه شد

آمریکا منکر ممنوعیت صادرات تراشه‌ به خاورمیانه شد

وزارت بازرگانی آمریکا در پی افشای این موضوع که واشنگتن الزامات مجوز صادرات تراشه‌های هوش مصنوعی شرکت های AMD و انویدیا را گسترش داده، مدعی شد دولت بایدن، فروش تراشه به خاورمیانه را ممنوع نکرده است.

به گزارش بازار، شرکت انویدیا هفته جاری در یک اظهارنامه رگولاتوری، مقررات جدید را فاش کرد. یک منبع آگاه تائید کرد که شرکت AMD هم مشمول محدودیت‌های صادراتی مشابه شده است.

وزارت بازرگانی از اظهارنظر درباره اینکه آیا الزامات جدیدی را برای شرکت های آمریکایی خاصی اعمال کرده است، خودداری کرد. هیچ کدام از شرکت های انویدیا و AMD به درخواست های اظهار نظر پاسخ ندادند.

طبق اظهارنامه انویدیا نزد رگولاتوری، مقررات جدید، شرکت انویدیا را ملزم می کند برای فروش تراشه‌های پرچمدار خود به بعضی از کشورهای خاورمیانه، مجوز دریافت کند. هیچ کدام از شرکت های انویدیا و AMD، فاش نکردند که آیا چنین مجوزهایی را درخواست کرده اند و آیا این مجوزها، تائید یا رد شده اند.

مقامات آمریکا، معمولا به دلایل امنیت ملی، کنترل صادرات را اعمال می کنند. اقدام مشابهی که سال گذشته اعلام شد، از تشدید مقابله آمریکا با توانایی‌های فناوری چین حکایت داشت، اما هنوز مشخص نیست که صادرات به خاورمیانه چه خطراتی را به همراه دارد.

بر اساس گزارش رویترز، بسیاری از محدودیت‌های آمریکا برای صادرات فناوری به چین، به معنای رد همه مجوزها است.

کد خبر: ۲۴۰٬۹۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha