۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷
در مرحله نخست تمام معلمان در زیر مجموعه رتبه بندی قرار گرفتند| دلایل تاخیر در اجرای رتبه بندی معلمان
عضو کمیسیون آموزش مجلس اعلام کرد

در مرحله نخست تمام معلمان در زیر مجموعه رتبه بندی قرار گرفتند| دلایل تاخیر در اجرای رتبه بندی معلمان

ویس کرمی، عضو کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به صحبت‌های وزیر آموزش و پرورش مبنی بر اینکه امروز معلمی زیر ۱۰ میلیون تومان حقوق نمی‌گیرد، گفت: حقوق ماهیانه ۱۰ میلیون تومان قطعا ایده آل نیست.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، مهرداد ویس کرمی، با اشاره به صحبت‌های وزیر آموزش و پرورش در مورد پرداختی حقوق معلمان، گفت: معلمان رکن اساسی آموزش و پرورش محسوب می‌شوند و تمام کیفیت آموزش مربوط به فعالیت آنهاست، حرفه معلمی جزو مشاغل فکری است، هر میزان دغدغه ذهنی این گروه کمتر باشد بهتر می‌توانند به وظایف خود عمل کنند.

نماینده مردم خرم‌آباد و چگنی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ارتقای معیشت معلمان و فرهنگیان از موضوعات مهم سیستم آموزشی کشور است، افزود: در طی سال‌های گذشته دولت‌ها کمتر مسئله و مشکلات معیشتی معلمان را مورد توجه قرار دادند و با تلاش و جدیتی که کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم داشت موفق به تصویب اجرای لایحه رتبه‌بندی معلمان یکی از لازمه‌های اجرای سند تحول بنیادین شد.

عضو کمیسیون آموزش وتحقیقات مجلس شورای اسلامی بی توجهی دولت‌های گذشته به سند تحول بنیادین را دلیلی بر عقب تاخیر در اجرای رتبه بندی معلمان دانست و یادآور شد: در دولت‌ دوازدهم مبلغ ۸ هزار میلیارد تومان برای اجرای رتبه بندی پیشنهاد شد در صورتی که اعتبار مورد نیاز در پایان سال ۱۴۰۱ حدود ۷۰ هزار میلیارد تومان بود که با توجه به کمبود اعتبار باز شاهد اجرای رتبه بندی معلمان نبودیم.

ویس کرمی با تاکید بر اینکه در دولت سیزدهم هم مشکلات مالی مانع بزرگ اجرایی شدن رتبه بندی معلمان بود، گفت: کمبود اعتبارات برای عدم عملیاتی شدن رتبه بندی ۹۰۰ هزار معلم در دولت حاضر وجود داشت، البته در نظر داشته باشیم که فرهنگیان تنها شامل معلمان نمی‌شوند سرایدارها، نیروهای خدماتی، کادر اداری را نیز در بر می‌گیرد که نیازمند توجه جدی هستند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان وجود مقاومت‌هایی در ابتدای دولت سیزدهم مبنی بر عدم اجرای رتبه بندی، تاکید کرد: عملیاتی شدن رتبه بندی در دولت رئیسی هم با مخالفت‌هایی روبرو بود که با ورود شخص رییس جمهور، رییس سازمان برنامه و بودجه را مجاب کرد تا بار مالی رتبه بندی را بپردازد، در نهایت بعد از گذشت ۱۰ سال از تکمیل سند تحول بنیادین، رتبه بندی تصویب شد.

ویس کرمی با بیان اینکه آموزش و پرورش رتبه بندی معلمان را مرحله به مرحله اجرایی می‌کند، اظهار داشت: تامین منابع مالی رتبه بندی معلمان یکباره برای آموزش و پرورش ممکن نبود بر همین اساس این وزارتخانه تصمیم گرفته رتبه بندی را در چند مرحله عملیاتی کند، در مرحله نخست همه معلمان با رتبه یک وارد سیستم رتبه بندی شدند.

وی با تاکید بر اینکه اعتراضات معلمان در مورد رتبه بندی در دست بررسی است، تصریح کرد: تمام اعتراضات مربوط به رتبه بندی معلمان مورد رسیدگی قرار گرفته و بارگذاری شده امیدواریم هرچه سریع‌تر به نفع معلمان و ارتقای کیفیت آموزش تمام شود.

نماینده مردم در مجلس یازدهم با اشاره به صحبت‌های وزیر آموزش و پرورش مبنی بر اینکه امروز معلمی زیر ۱۰ میلیون حقوق بگیر در کشور نیست، یادآور شد: حقوق ماهیانه ده میلیون تومان قطعا ایده‌آل نیست و حلال مشکلات معیشتی معلمان نخواهد بود از طرفی رتبه‌بندی معلمان حرکتی رو به جلو در بهبود وضعیت مادی آنان بوده است.

ویس کرمی با بیان اینکه مبلغی بالغ بر ۴۲هزار میلیارد تومان اعتبار برای رتبه بندی در اسفندماه در نظر گرفته شد، گفت: تا به امروز بیش از ۷۰ هزار میلیارد تومان اعتبار از نظر اجرایی از طرف دولت سیزدهم برای اجرای رتبه‌بندی برآورد شده است و به دلیل اینکه تمام این انتقالی یکجا تامین نشده و فقط دو سوم آن پرداخت گردیده، مابقی به صورت فاز بندی و مرحله بندی شده است که امیدواریم عملیاتی شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی رتبه بندی معلمان را گام بلندی در جهت کیفیت آموزش و بهبود وضعیت مالی معلمان دانست و اظهار داشت: سیر صعودی تورم حاکم بر جامعه به قدری زیاد است که اجرای طرح‌هایی همچون رتبه بندی معلمان حرکت به سوی تورم برای رسیدن به تورم است، امروز مشکلات اقتصادی مسئله نخست کشور است که باید به گونه‌ای برای همه اقشار جامعه حل شود.

ویس کرمی وضعیت معیشتی مردم را متناسب با تورم حاکم بر جامعه ندانست و بیان کرد: دولت سیزدهم باید اقدام عاجلی برای بهبود وضعیت اقتصادی مردم داشته باشد از طرفی وزارتخانه آموزش و پرورش باید فکری برای وضعیت حقوق معلمان کند، امروز ده میلیون حقوق ماهیانه آنان‌ هیچ همخوانی با تورم و خط فقر در جامعه ندارد.

رئیس کمیته آموزش و پژوهش پزشکی کمیسیون آموزش مجلس با انتقاد از وضعیت ناخوشایند معیشتی بسیاری از اقشار جامعه، تاکید کرد: بی تردید رتبه بندی معلمان نقش موثری در بهبود وضعیت آنان خواهد داشت امامتاسفانه امروز در شرایط مطلوبی قرار ندارند و باید دولت و نظام در اندیشه بهبود وضعیت معیشتی عموم مردم باشند.

نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه حرفه معلمی شغل ذهنی و فکری است، اظهار داشت:امروز روش‌های جدید یادگیری با بهره گیری از متدهای نو برای آموزش وجود دارد که باید معلمان با آن‌ها آشنا باشند، برای تحقق این مهم معلمان پویا و خلاق فارغ از هر گونه دغدغه معیشتی باید روی کار بیایند؛ اگر معلمان ما برای تامین معاش در اندیشه شغلی دیگر باشند بی تردید بازدهی کافی و لازم را نخواهند داشت.

ویس کرمی با بیان اینکه معلمی شغل حساسی در کشور است، اظهار داشت: چنین مشاغلی علاوه بر اینکه باید خود را ارتقا دهند بلکه در اندیشه شکوفایی نسل آینده نیز باشند بر همین اساس تامین ابتدایی ترین نیاز آنها همچون حقوق مکفی از واجبات است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی رتبه بندی را مسیری برای بهبود وضعیت شغلی معلمان دانست و در پایان خاطرنشان کرد: آیین نامه رتبه بندی قبل از عملیاتی شدن ۷۰ مرتبه اصلاح شده، در حال حاضر هم با توجه به ضعف‌ها و ایراداتی که این آئین نامه دارد بی تردید یکی از دستورات کاری وزارت آموزش و پرورش اصلاح اشکالات آیین نامه رتبه بندی خواهد بود که تاثیر مستقیمی در دریافتی حقوق معلمان خواهد داشت.

کد خبر: ۲۴۰٬۹۰۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha