۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۸
باید مشکل انتقالی افراد بازنشسته با سابقه ۳۰ سال به سایر دستگاه ها برطرف شود
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

باید مشکل انتقالی افراد بازنشسته با سابقه ۳۰ سال به سایر دستگاه ها برطرف شود

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: باید مشکل انتقالی افراد با ۲۰ الی ۳۰ سال سابقه کار به دستگاه هایی که نیاز مبرم به این نیروها دارند را با در نظر گرفتن قوانین برطرف کنیم.

به گزارش بازار، جعفر قادری، با اشاره به سیاست گذاری مناسب در امور مربوط بازنشستگی بیان کرد:برخی از دستگاه های اجرایی نیروی مازاد داشته و باید اجازه دهیم این دستگاه ها بعد از گذشت ۳۰ سال بتوانند نیروهای خود را تعدیل کنند.

وی تاکید کرد: از سوی دیگر اگر این تعدیل نیروها به سرعت انجام شود، صندوق های بازنشستگی با مشکل مواجه می شوند. بنابراین ما باید این مسئله را شکلی برطرف کنیم.

قادری بیان کرد:به واقع باید دستگاه ها نسبت به بازنشستگی نیروهای مازاد خود اقدام کنند با این حال آن نیرو می تواندبه دستگاه دیگری برود که شدیدا به آن نیاز دارد از رو هم مشکل نیروی مازاد آن دستگاه مبدا برطرف شده و هم مشکل نیرویی که می تواند پنج الی ۱۰ سال دیگر کار کند، برطرف خواهد شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی تاکید کرد:ما باید مشکل انتقالی افراد با ۲۰ الی ۳۰ سال سابقه کار به دستگاه هایی که نیاز مبرم به این نیروها دارند را با در نظر گرفتن قوانین برطرف کنیم تا اگر کسی منتقل می شود پاداش پایان خدمت خود را براساس نسبتی از ۳۰سال که در دستگاه مبدا بوده دریافت و باقی مانده ان از سوی دستگاه مقصد پرداخت شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع متوسط حقوق بازشستگی بیان کرد: باید در این بخش، نسبت حقوق هر فرد به حداقل حقوق را در ۶۰ ماه قبل متوسط گیری کرده و این موضوع را اعمال کنیم. در این شرایط هم کارمند و هم صندوق ها ضرری نخواهند کرد.

کد خبر: ۲۴۰٬۸۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha