۱۰ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰
سهم مالیات در تأمین بودجه کشور از نفت پیشی گرفته است
رئیس‌ کل سازمان امور مالیاتی:

سهم مالیات در تأمین بودجه کشور از نفت پیشی گرفته است

سبحانیان، رئیس‌ کل سازمان امور مالیاتی گفت: در دولت جدید سهم مالیات در تأمین بودجه از نفت پیشی گرفته و این کمک می‌کند تا تورم کاهش یافته در از بین بردن بی‌عدالتی مؤثر باشد.

به گزارش بازار، سیدمحمدهادی سبحانیان در دیدار وزیر اقتصاد و هیأت همراه با نماینده، ولی فقیه در استان همدان، یکی از مؤلفه‌هایی که باعث ایجاد معضلاتی در کشور شده، تورم مزمنی بود که دهه ۹۰ در کشور به وجود آمد، تصریح کرد: علت اصلی این تورم، کسری بودجه بود که دولت‌ها با اتکا به منابع بانکی جبران می‌کردند.

سبحانیان افزود: در دولت سیزدهم سهم مالیات در تأمین بودجه کشور از نفت پیشی گرفته و این کمک می‌کند تا تورم کاهش یافته و در از بین بردن بی‌عدالتی مؤثر باشد.

وی با بیان اینکه اراده دولت بر این است که با گذر از مالیات‌ستانی سنتی به مالیات‌ستانی داده و سامانه‌محور به حل این مسأله کمک شود، خاطرنشان کرد: این مهم نیازمند آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی بسیاری است.

رئیس‌کل سازمان مالیاتی کشور با اشاره به اینکه اگر این گذر رخ دهد، بی‌عدالتی برطرف می‌شود، ادامه داد: عزم دولت بر این است که این اتفاق رخ دهد و مالیات‌ها براساس داده‌ها و سامانه‌ها دریافت شود.

وی با بیان اینکه باید در کشور سهم عمده مالیات بر دوش بنگاه‌های اقتصادی بزرگ در همه حوزه‌ها باشد، خاطرنشان کرد: در همه دنیا ۸۰ درصد مالیات از شرکت‌های بزرگ گرفته می‌شود در حالی که ما ۱۵۰ هزار میلیارد تومان معافیت مالیاتی به شرکت‌های بزرگ دادیم که باید این مسأله بازنگری شود.

سبحانیان در پایان مطرح کرد: ۱۲۰ هزار میلیارد تومان به شهرداری و دهیاری در سال گذشته پرداخت شده است که صرف رفاه، عمران و آبادی می‌شود.

کد خبر: ۲۴۰٬۸۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha