۹ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
تخصیص نهاده ارزان‌قیمت برای پرواربندی یک میلیون راس دام عشایری

تخصیص نهاده ارزان‌قیمت برای پرواربندی یک میلیون راس دام عشایری

سرپرست سازمان امور عشایر ایران گفت: نهاده ارزان‌قیمت برای پرواربندی یک میلیون راس دام در قالب تولید قراردادی گوشت قرمز در اختیار عشایر کشور قرار می‌گیرد.

به گزارش بازار، سیاوش احمدی میرقائد با بیان این مطلب اظهار داشت: پرواربندی این تعداد دام در قالب طرح تولید قراردادی گوشت قرمز با قرار دادن نهاده دامی مدت‌دار و ارزان‌قیمت در اختیار عشایر انجام می‌شود.

وی افزود: پیش‌بینی می‌شود در پایان مدت پرواربندی، ۱۰ هزار تن به تولید گوشت قرمز در کشور توسط عشایر افزوده شود.

احمدی میرقائد به تولید سالانه ۲۰۰ هزار تن گوشت قرمز توسط عشایر کشور اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح به ثبات قیمت و جلوگیری از نوسانات قیمت گوشت قرمز کمک می‌کند.

وی با اشاره به جمعیت یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفری عشایر کشور، یادآور شد: ۲۵ درصد گوشت قرمز و ۳۵ درصد از صنایع‌ دستی سنتی کشور توسط عشایر تامین می‌شود.

سرپرست سازمان امور عشایر ایران اظهار داشت: جامعه عشایری کشور دارای پتانسیل‌های فراوانی است و دولت به‌عنوان خدمتگزار این جامعه، تلاش‌های گسترده‌ای را در راستای ارتقای شاخص‌های توسعه در مناطق عشایری به‌کار گرفته است.

به گفته وی، تامین آب آشامیدنی پایدار برای عشایر یکی از مهم‌ترین تلاش‌های دولت و سازمان امور عشایر ایران در ارتقای شاخص‌های توسعه در مناطق عشایری است.

احمدی میرقائد ایجاد سرپناه‌های ایمن در مناطق عشایری را ضروری دانست و افزود: در یک‌سال اخیر مطالعات ایجاد سرپناه ایمن برای عشایر انجام گرفته و این طرح اکنون به مرحله اجرا رسیده است.

وی ادامه داد: در این طرح جایگاه‌های سیمانی ۵۰ مترمربعی برای برپایی چادرهای عشایر ساخته می‌شود.

کد خبر: ۲۴۰٬۸۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • دامدار عشایر IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
      1 0
      کاش میشد این شعارهایی که میدن برای کمک به عشایر و دامدار به واقعیت میپیوست .نه که فقط شعار بدن و لفضشو بیان ولی بدون اینکه دامدارو عشایر خبر از این هزینه و کمک رسانی ها داشته باشند .و یکی مثل دهقان در چهارمحال که همه نهادها رو رد کرد کشورعای همسایه و هم دستاش همچیو به آسونی بکشن بالا بعدم با یه جمله ارزو آزاد کردن خودشونو از هر نوع مسئولیتی تبرعه کنند.این گفتاراتونو به کردار و عمل تبدیل کنید .نه فقط شعار بی عمل
    • IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
      0 0
      اره دامدارتامین شد