۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۱
۴۹۰ شرکت و واحد فناور در استان سمنان مشغول به کار است
رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان:

۴۹۰ شرکت و واحد فناور در استان سمنان مشغول به کار است

شاهرود- رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان از فعالیت ۴۹۰ واحد و شرکت فناور زیر نظر مجموعه پارک علم و فناوری استان در بخش های مختلف خبر داد.

به گزارش خبرنگار بازار، محسن نظری پیش از ظهر پنجشنبه در حاشیه بازدید وزیر کشور از ظرفیت های فناوری و دانش بنیان مستقر در پارک علم و فناوری استان سمنان مستقر در شاهرود با بیان اینکه ۴۹۰ شرکت و واحد فناور در استان تحت پوشش پارک علم و فناوری قرار دارد، ابراز کرد: ۱۱۰ شرکت از این تعداد، دارای مجوز دانش بنیان و شرکت خلاق هستند.

وی با بیان اینکه ۵۲ پارک علم و فناوری در کشور وجود دارد، افزود: پنج پارک به عنوان پارک های توسعه یافته شناخته می شوند که یکی از این‌ پارک ها پارک علم و فناوری استان سمنان است.

رئیس پارک علم و فناوری استان سمنان همچنین درباره ظرفیت های دانش بنیان و فناور استان بیان کرد: شرکت های تحت پوشش پارک علم و فناوری استان محصولات استراتژیک‌ ملی تولید می کنند که به اقتصاد استان کمک شایانی کرده است.

نظری با بیان اینکه سه پردیس تخصصی علم و فناوری در استان سمنان فعال شده است، تاکید کرد: این پردیس ها در زمینه سلامت، کشاورزی و اقتصاد دیجیتال مجوز خود را دریافت کرده و به زودی آماده بهره برداری می شود.

وی درباره تلاش های صورت گرفته برای رفع موانع تولید دانش بنیان در استان سمنان بیان کرد: در سال قبل، نخستین دبیرخانه ستاد توسعه اقتصادی دانش بنیان کشور در استان سمنان تشکیل و تا کنون برگزاری ۳۰ جلسه با بیش از ۲۵۰ مصوبه ماحصل این کارگروه بوده است.

به گزارش بازار، وزیر کشور بعد از بازدید از ظرفیت های دانش بنیان استان سمنان در شاهرود، راهی دامغان شد.

کد خبر: ۲۴۰٬۸۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha