۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۸
هوشمندسازی تبریز با ایجاد بستر فیبر نوری به طول ۲۲۰ کیلومتر
شهردار تبریز خبرداد؛

هوشمندسازی تبریز با ایجاد بستر فیبر نوری به طول ۲۲۰ کیلومتر

تبریز- شهردار تبریز از انعقاد قرارداد اجرایی ایجاد بستر فیبر نوری در جهت هوشمندسازی شهر تبریز به طول ۲۲۰ کیلومتر خبر داد.

به گزارش بازار، یعقوب هوشیار با اعلام این خبر اظهار کرد: نیل به شهر هوشمند در سال‌های اخیر یکی از اهداف توسعه‌ای مدیریت شهری بوده و مدیریت شهری تبریز تلاش دارد زیرساخت‌ها و بسترهای شهر هوشمند را فراهم کند.

هوشیار با اشاره به جزئیات این قرارداد مشترک افزود: با انعقاد این قرارداد خیز بلند شهرداری برای هوشمندسازی تبریز، محقق می‌شود.

وی در این رابطه اظهار داشت: طراحی، تأمین، اجرا و ترمیم محل‌های حفاری و نگهداری داکت در شهر تبریز به طول ۲۲۰ کیلومتر و به صورت کانال ۷ راهه توسط شرکت خدمات ارتباطی با یکی از اپراتورهای همراه انجام انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه پروژه فوق با نظارت سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز انجام می‌شود، گفت: مالکیت این پروژه با مجموعه شهرداری تبریز بوده و در مدت زمان یک سال نهایی و تکمیل می‌شود.

شهردار تبریز اجرای این پروژه را در راستای تحقق بسترهای شهر هوشمند عنوان کرد و افزود: در این بین شهرداری تبریز نیز از هفته آینده عملیات اجرای ۷۰ کیلومتر فیبر نوری در سطح شهر را آغاز خواهد کرد. این در حالی بوده که طی یک سال اخیر ۴۰ کیلومتر از سطح شهر تبریز به شبکه فیبر نوری متصل شده است.

هوشیار خاطرنشان کرد: ایده تبدیل شدن شهرها به یک شهر هوشمند، در کنار صرفه اقتصادی و مزیت‌های زیست محیطی برای مسئولان، در زندگی روزمره شهروندان نیز مفید و حائز اهمیت است.

وی این اقدام را گامی مهم در تحقق هوشمندسازی شهر تبریز دانست و گفت: توسعه ارتباطات و بسترسازی جهت تحقق شهری الکترونیک، خلاق و پایدار با بهره گیری از فناوری‌های جدید امروزه یکی از رویکردهای شهرهای جهان محسوب می‌شود.

شهردار تبریز تصریح کرد: با هوشمند سازی شهرها ضمن کاهش آلودگی هوا، کاهش سفرهای درون شهری، حفظ زمان و… می‌توان در جهت بهبود کیفیت زندگی و سلامت شهروندان نیز گام برداشت.

کد خبر: ۲۴۰٬۶۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha