۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶
بهره‌برداری قطعه دوم مرکز پایش وضعیت ناوگان نیروگاه‌های حرارتی
رئیس پژوهشکده تولید نیرو اعلام کرد

بهره‌برداری قطعه دوم مرکز پایش وضعیت ناوگان نیروگاه‌های حرارتی

رئیس پژوهشکده تولید نیرو گفت: گردش مالی نگهداشت نیروگاه‌های کشور نهصد و پنجاه میلیون دلار هزینه دارد که با استفاده از دانش فنی می‌توان ۴۰ درصد صرفه جویی کرد.

به گزارش بازار، مرحله آزمایشی امنیت سایبری سامانه اتوماسیون توزیع برق، به منظور پاسخ به نیازهای بهره‌برداران در زمینه الزامات امنیتی و تهدیدات سایبری مرتبط با بخش اتوماسیون توزیع، با حضور معاون وزیر نیرو راه‌اندازی شده است.

مریم کارگر نجفی معاون وزیر نیرو گفت: پیاده‌سازی پایلوت آزمایشگاهی اجزای اتوماسیون توزیع، بررسی و شناسایی آسیب‌پذیری‌های امنیت سایبری اجزای اتوماسیون توزیع، اجرای سناریوهای تست نفوذ در شرایط مشابه شرایط واقعی و بررسی تاثیر ساز وکارهای مقاوم‌سازی (کنترل‌های امنیتی) بر روی ارتقاء امنیت با حفظ شاخص‌های عملکردی از جمله دستاوردهای پایلوت آزمایشگاهی امنیت سایبری سامانه اتوماسیون شبکه توزیع برق است.

بهره‌برداری فاز دوم مرکز پایش وضعیت ناوگان نیروگاه‌های حرارتی
فاز دوم مرکز پایش وضعیت ناوگان نیروگاه‌های حرارتی با حضور معاون وزیر نیرو به بهره برداری رسید. فاز نخست این طرح در سال ۹۸ راه‌اندازی شد. در این قطعه از طرح، پایش وضعیت در یک نیروگاه دولتی و یک نیروگاه خصوصی در بستر امن عملیاتی شده است. با انجام این قطعه بستر استفاده از ظرفیت کلان داده‌ها و فناوری‌های مرتبط با هوش مصنوعی در ارائه خدمات به ناوگان نیروگاه‌های کشور فراهم شده است. استفاده تجاری از فناوری‌های مورد اشاره و مدیریت بهره برداری و نگهداشت ناوگان نیروگاه‌های کشور از جمله عواید راه‌اندازی این مرکز است.

کد خبر: ۲۴۰٬۶۴۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha