۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۷
رشد ۳۰ درصدی تعداد شرکت های دانش بنیان در حوزه آب  و برق | خرید از استارت آپ ها ۶ برابر شد
معاون وزیر نیرو خبر داد

رشد ۳۰ درصدی تعداد شرکت های دانش بنیان در حوزه آب  و برق | خرید از استارت آپ ها ۶ برابر شد

کارگر نجفی معاون وزیر نیرو گفت: حجم قراردادهای بار اول ما در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ رشد ۶ برابری داشته و حجم خرید از شرکت‌های دانش بیان ۶ برابر شده است.

بازار؛ گروه آب و انرژی: مریم کارگر نجفی معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو در جمع خبرنگاران در مراسم بهره برداری از فاز دوم مرکز پایش وضعیت ناوگان های حرارتی و پایلوت آزمایشگاهی سامانه اتوماسیون توزیع برق پژوهشگاه نیرو با بیان اینکه ۱۰ درصد کل شرکت‌های دانش‌بنیان کشور مرتبط با آب و برق هستند، ادامه داد: تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان حوزه آب و برق در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ حدود ۳۰ درصد افزایش‌یافته است.

وی خاطرنشان کرد: حجم قراردادهای بار اول ما در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰ رشد ۶ برابری داشته و حجم خرید از شرکت‌های دانش بیان ۶ برابر شده است.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو در باره منابع مالی هم افزود: تأمین منابع مالی از ۲ طریق صندوق پژوهش و فناوری و دیگری صندوق نوآوری تأمین می‌شود.

کارگر نجفی گفت: سال ۱۴۰۰ حدود ۷۰۰ میلیارد تومان از طریق وزارت نیرو به صندوق نوآوری و شکوفایی تزریق شد.

او در بخش دیگری از سخنان خود، بر اساس آخرین گزارش درگاه ملی صدور مجوزها از ابتدای شهریور ۱۴۰۱ تا ابتدای شهریور امسال وزارت نیرو با کمترین تاخیر رتبه نخست در صدور مجوزها را دارد.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو خاطرنشان کرد: بر این اساس نه فقط شرکت‌های دانش بنیان بلکه سایر سرملیه گذاران می توانند با کمترین میزان تاخیر مجوز مورد نیاز را دریافت کنند.

کارگر نجفی با اشاره به اینکه فرایند صدور مجوزها بسته به نوع مجوز زمان بر است از بازنگری در این فرایند خبر داد و گفت: الان کمترین میزان معطلی در بخش‌های مختلف و کمترین میزان امضا و تأیید در بخش‌های مختلف را دارد.

او همچنین از تدوین نظام‌نامه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و پارک علم و فناوری نیرو خبر داد و گفت: همه ارکانی که در بخش‌های زیست‌بوم نوآوری وزارت نیرو هستند احصا شده‌اند و تکالیف و وظایف آنها نیز مشخص شده است.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو ادامه داد: به‌زودی این نظام‌نامه و تکالیف ابلاغ خواهند شد.

کارگر نجفی یکی از ارکان اصلی این امر را شورای تحقیقات، فناوری و نوآوری وزارت نیرو برای نظارت بر نظام‌نامه دانست و خاطرنشان کرد: اعضای این شورا در روزهای اخیر توسط وزیر نیرو انتخاب شدند و ریاست آن نیز با خود وزیر است.

وی سیاست‌گذاری و نظارت بر این ارکان را جزو وظایف این شورا دانست و ادامه داد: پژوهشگاه نیرو نیز نقش اصلی در امر پژوهش را دارد.

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزیر نیرو افزود: وزارت نیرو دومین دستگاهی بود که سال گذشته آیین‌نامه حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را تدوین کرد.

کد خبر: ۲۴۰٬۶۳۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha