۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۷
پرداخت ۲۲ هزار و ۶۷۶ میلیارد ریال  تسهیلات اشتغالزایی در خراسان جنوبی
دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان جنوبی مطرح کرد؛

پرداخت ۲۲ هزار و ۶۷۶ میلیارد ریال  تسهیلات اشتغالزایی در خراسان جنوبی

بیرجند- دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان جنوبی از پرداخت ۲۲ هزار و ۶۷۶ میلیارد ریال  تسهیلات اشتغالزایی توسط شبکه بانکی استان از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا تیرماه سال جاری خبر داد.

بازار؛ فائزه زیراچی: سرمایه گذاری نقش تعیین کننده ای در رشد اقتصادی هر جامعه دارد. در زمینه رشد و توسعه اقتصادی و اجتماعی ؛ بانکها و موسسات پولی و اعتباری که از ارکان اصلی بازارهای مالی هستند، نقش به سزایی در تامین سرمایه های اقتصادی و اجتماعی جامعه به عهده دارند. از آنجایی که در اقتصاد وظیفه تجهیز و تخصیص منابع مالی بر عهده بانکها قرار دارد، لذا نقش بانکها برای توسعه اقتصادی و اجتماعی در هر جامعه ای انکارناپذیر است.

دبیر کمیسیون هماهنگی بانک های خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: شبکه بانکی استان همواره در راستای اسناد بالادستی و همسو با برنامه ششم توسعه و سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی ، منشا خدمات به جامعه و موجب عمران و آبادانی استان بوده است.

پرداخت ۲۸ هزار و ۵۶۰ فقره تسهیلات فرزند آوری و ازدواج

محمدعلی زرنگ اضافه کرد: شبکه بانکی استان با اعتقاد و باوری عمیق به مفهوم توسعه پایدار ، به صورت پیوسته در کنار انجام فعالیت‌ ها و وظایف ذاتی خود به ایفای مسئولیت های اجتماعی خویش با تامین مالی و تخصیص اعتبارات ویژه به انجام امور اشتغالزایی، امورخیرخواهانه و بشردوستانه، ازدواج، خوداشتغالی، اجرای توسعه پایدار و کمک به خدمات شهری، کمک به ساخت مدارس، خانه های بهداشت، خرید تجهیزات پزشکی و آمبولانس ، محرومیت‌زدایی، رفع احتیاجات ضروری افراد نیازمند ، ارتقای فرهنگ و آموزش مردم، توسعه فضاهای ورزشی، آموزشی و ... در اقصی نقاط استان پرداخته و در مسیر اعتلای سطح کیفی امور فرهنگی، ورزشی، بهداشت و درمان، اجتماعی و اقتصادی پایدار مردم گام‌ های بلندی برداشته است.

وی عنوان کرد: در راستای حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و از ابتدای اجرای طرح تا پایان تیرماه سال جاری ۱۳ هزار و ۸۹۱ فقره تسهیلات قرض الحسنه ازدواج به مبلغ ۲۰ هزار و ۸۰۹ میلیارد ریال پرداخت شده است.

زرنگ: بر اساس آماری که از سوی کمیسیون هماهنگی بانک‌ها ارائه شده و با توجه به جمعیت استان بانک‌های استان در حوزه پرداختی ‌ها رتبه پنجم کشور را دارند که رتبه قابل توجهی است

وی عنوان کرد: همچنین ۱۴ هزار و ۷۱۴ پرونده با مبلغ هفت هزار و ۵۲۰ میلیارد ریال تسهیلات فرزندآوری در استان پرداخت شده است.

زرنگ گفت: بر اساس آماری که از سوی کمیسیون هماهنگی بانک‌ها ارائه شده و با توجه به جمعیت استان بانک‌های استان در حوزه پرداختی ‌ها رتبه پنجم کشور را دارند که رتبه قابل توجهی است.

دبیر شورای هماهنگی بانک های خراسان جنوبی عنوان کرد: در راستای حمایت از اشتغالزایی نیز تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ توسط شبکه بانکی استان به ۲۰ هزار و ۹۵۵ پرونده به مبلغ ۲۲ هزار و ۶۷۶ میلیارد ریال از ابتدای سال ۱۴۰۰ تا پایان تیرماه سال جاری پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه بانک‌ ها در تبصره ۱۶ قانون بودجه صرفاً مکلف به پرداخت تسهیلات فرزندآوری و ازدواج نیستند بلکه تکالیف متعددی به آنها محول شده است، تصریح کرد: در مجموع ۲۰۰ همت شبکه بانکی مکلف به پرداخت تسهیلات در سرفصل‌ های متعدد است از جمله این سرفصل‌ ها ازدواج، مشاغل خانگی، خود اشتغالی، بنیاد برکت، بنیاد علوی و غیره است.

زرنگ با اشاره به اینکه در قانون بودجه امسال سهمیه هر بخش مشخص شده است، عنوان کرد: عملکرد استان از تعداد تسهیلات پرداختی ۳۶.۲ درصد برای بخش ازدواج، ۲.۶ درصد برای بخش مشاغل خانگی، ۱۶.۳ درصد خود اشتغالی و ۴۵ درصد تسهیلات قرض‌ الحسنه که تسهیلات ازدواج و فرزندآوری در ذیل آن قرار داشته اختصاص داده شده است.

کد خبر: ۲۴۰٬۴۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha