۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۶
فاز اول واحد پرورش مرغ گوشتی ۵۰۰ هزار قطعه‌ای در آرادان افتتاح شد
رئیس سازمان جهاد کشاورزی سمنان در گفتگو با بازار:

فاز اول واحد پرورش مرغ گوشتی ۵۰۰ هزار قطعه‌ای در آرادان افتتاح شد

سمنان- قاسمی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: فاز نخست واحد پرورش مرغ گوشتی ۵۰۰ هزار قطعه ای در شهرستان آرادان همزمان با هفته دولت با حضور مسئولان افتتاح شد.

محمد رضا قاسمی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه فاز نخست واحد پرورش مرغ گوشتی ۵۰۰ هزار قطعه ای در شهرستان آرادان همزمان با هفته دولت با حضور استاندار سمنان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی افتتاح رسمی شد، تاکید کرد: این طرح یکی از مهمترین پروژه های حوزه جهاد کشاورزی استان سمنان در هفته دولت سال جاری است.

وی با بیان اینکه این واحد پرورش مرغ گوشتی که در منطقه چاه قلقل بخش کهن آباد از توابع شهرستان آرادان واقع شده و ظرفیت جوجه ریزی به میزان ۶۵ هزار قطعه در هر دوره را دارد، تاکید کرد: در مجموع برای تکمیل و بهره برداری از این پروژه ۴۱۵ میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان ادامه داد: از این مبلغ ۳۳۵ میلیارد ریال آن مربوط به سرمایه گذاری اساسی و ثابت بوده و ۸۰ میلیارد ریال آن نیز سهم سرمایه در گردش برای فعالیت این واحد پرورش مرغ گوشتی است.

قاسمی با بیان اینکه با بهره برداری از این واحد تولیدی در بخش پرورش طیور، برای ۱۰ نفر به صورت مستقیم اشتغال ایجاد شده است، افزود: این واحد تولید مرغ گوشتی در زمینی به مساحت ۶ هزار متر مربع از مجموع ۱۱ هزار و ۸۰۰ متر مربع اراضی ملی واگذار شده واقع در یکی از پلاک های این منطقه احداث شده است.

وی افزود: در این پروژه اقتصادی بیش از چهار هزار و ۸۹۴ متر مربع تأسیسات شامل سالن پرورش و تأسیسات جانبی در مدت یک سال ایجاد شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان با اشاره به اینکه سرمایه گذار این واحد مرغداری در راستای تکمیل نخستین زنجیره کامل تولید گوشت مرغ گام بر می دارد گفت: سرمایه گذار این واحد پرورش مرغ گوشتی پیش از این نیز دو واحد پرورش مرغ مادر گوشتی با ظرفیت ۶۵ هزار قطعه، یک واحد پرورش مرغ گوشتی با ظرفیت ۵۰ هزار قطعه و همچنین یک کارخانه تولید خوراک آماده طیور با ظرفیت ۲۲ هزار تن در سال را به ظرفیت های تولیدی تحت مالکیت خود اضافه کرده و اکنون نیز متقاضی احداث یک واحد کشتارگاه صنعتی طیور در منطقه است.

قاسمی با بیان اینکه واحدهای تحت مدیریت این سرمایه گذار بخش خصوصی تا کنون برای ۱۱۰ نفر به صورت مستقیم ایجاد اشتغال کرده است، اشتغال پیش بینی شده برای سرمایه گذاری های بعدی این فعال حوزه طیور را ۷۵ نفر اعلام کرد.

کد خبر: ۲۴۰٬۴۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha