۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۷
بهترین هدلایت خودرو؛ قویترین هدلایت ایران چند وات است؟

بهترین هدلایت خودرو؛ قویترین هدلایت ایران چند وات است؟

هدلایت‌ها نسل جدید لامپ‌های خودرو به حساب می‌آیند که علاوه بر آنکه دارای قدرت نوردهی زیادی هستند، طول عمر و ایمنی بیشتری هم دارند.

به گزارش بازار، هدلایت‌ها نسل جدید لامپ‌های خودرو به حساب می‌آیند که علاوه بر آنکه دارای قدرت نوردهی زیادی هستند، طول عمر و ایمنی بیشتری هم دارند. مصرف انرژی هدلایت‌ها نسبت به لامپ‌های هالوژنی و زنون کمتر است و برای ساخت آنها از تکنولوژی LED و SMD استفاده می‌شود.

به گزارش بازار: هدلایت خودرو بر اساس ویژگی‌های متفاوت‌شان دسته‌بندی می‌شوند. ساده‌ترین و رایج‌ترین تقسیم‌بندی، مربوط به نوع پایه‌های هدلایت‌ها می‌شود. لامپ‌ها به کمک پایه (نام دیگرش کانکتور است) به قسمت مربوط به خودشان متصل می‌شوند. همچنین به وسیله نوع پایه‌ها، نور بالا یا نور پایین لامپ مشخص می‌شود.

دومین نوع دسته‌بندی بر اساس برخورداری هدلایت‌ها از درایور است. درایورها علاوه بر آنکه از نوسانات برقی جلوگیری می‌کنند، اجازه نمی‌دهند جریان الکتریسیته بیش از اندازه زیاد شود. هدلایت‌های بدون درایور دارای عمر و ماندگاری کمتری هستند.

سومین نوع دسته‌بندی بر اساس تعداد جهت‌های نوردهی است. این تعداد شامل یک، دو و چهار جهت است.

چهارمین نوع دسته‌بندی شامل مدل‌های مختلف چیپ است. به طور کلی هدلایت‌ها دارای سه نوع چیپ با عنوان‌های CSP، SMD و COB هستند. در واقع به نوع قرارگیری لامپ‌های LED روی برد الکتریکی چیپ گفته می‌شود.

پنجمین و آخرین دسته‌بندی مربوط به داشتن فن است. قیمت هدلایت‌ در حالت دارای فن و بدون فن متفاوت هستند. هدلایت‌های فن دار هم نور بیشتری تولید می‌کنند و هم دمای آنها دیرتر افزایش پیدا می‌کند و عمر طولانی‌تری هم دارند. در حالی که در مدل‌های بدون فن دما به سرعت افزایش پیدا می‌کند و باعث آسیب زدن به هدلایت می‌شود.

پایه هدلایت

پایه ‌های هدلایت معمولا از جنس پلاستیک یا ترکیب پلاستیک و فلز ساخته می‌شوند. به پایه، سوکت یا کانتکت هدلایت هم گفته می‌شود. در واقع‌ پایه‌ها وظیفه اتصال هدلایت به سیستم برق خودرو را بر عهده دارند. نکته قابل توجه درباره پایه‌ها این است که در عملکرد مفید و درست یک هدلایت کاملا تاثیر دارند. همچنین هر خودرو به یک نوع پایه با شماره خاص نیاز دارد. شماره‌گذاری پایه‌ها بر اساس یک قانون از H۱ شروع می‌شود و تا H۱۳ و حتی بالاتر ادامه دارد. این امکان وجود دارد که یک خودرو به چندین نوع پایه نیاز داشته باشد اما می‌توان گفت در میان خودروهای ایرانی، پایه‌های H۱، H۷ و H۱۱ دارای بیشترین کاربرد هستند.

بهترین هدلایت خودرو؛ قویترین هدلایت ایران چند وات است؟

علاوه بر شماره‌گذاری پایه‌های هدلایت، آنها را به سه دسته یا مدل خاص هم می‌توان تقسیم‌بندی کرد. در حال حاضر در بازار لوازم خودرو سه مدل پایه هدلایت نور بالا، نور پایین و پروژکتور (مه شکن) وجود دارد.

قوی ترین هدلایت بازار ایران

هدلایت C۹ جزو قوی ‌ترین هدلایت ‌های بازار و دنیا محسوب می‌شود. این هدلایت در دسته هدلایت‌های دارای سایز کوچک قرار می‌گیرد. هدلایت C۹ دارای توان بالا و نوردهی زیادی است. C۹ در بازار لوازم خودرو قوی‌ترین و پرنورترین هدلایت در میان هدلایت‌های دو طرفه لقب گرفته است. ویژگی مهم دیگر این هدلایت تمام فلزی این است که دارای فن دور بالاست. برخورداری از فن باعث افزایش طول عمر هدلایت C۹ می‌شود. علاوه بر این به دلیل داشتن کابل ابریشمی در برابر آب و رطوبت کاملا مقاوم است. برای نصب آن هم فقط باید جایگزین لامپ ماشین شود.

هدلایت کانپکس

در جست‌وجوی بهترین هدلایت و اینکه قوی ‌ترین هدلایت چند وات است؟ به نام m۸ کانپکس برخورد خواهید کرد. می‌توان این هدلایت را قوی‌ترین هدلایت موجود در بازار نامید. هدلایت M۸ برند conpex دارای چیپ CSP و نور بسیار زیادی است. این هدلایت جزو هدلایت‌های با عمر و ماندگاری طولانی به حساب می‌آید. هدلایت m۸ کانپکس دارای پایه‌های مختلفی است و در دسته هدلایت‌های دارای کنباس قرار می‌گیرد. هدلایت Conpex m۸ دارای نور بالا و توان ۹۰۰ وات است  و از قوی ترین ساخته های شرکت conpex است.

معروف ترین برندهای هدلایت

برندهای معتبر هدلایت برای در دست گرفتن نبض بازار با یکدیگر رقابت سختی دارند. به طور مثال برند زیمر Zimmer یکی از معروف‌ترین تولیدکنندگان هدلایت در دنیا به حساب می‌آید. هدلایت‌های زیمر محصول کشور چین هستند. هدلایت‌های برند زیمر (ZIMMER) در انواع روز روشن، فوگ لایت، هدلایت جانبی و مدل‌های مختلف دیگر تولید می‌شوند. هدلایت‌های زیمر جزو هدلایت‌های باکیفیت بازار شناخته می‌شوند. از مهم‌ترین ویژگی‌های هدلایت‌های زیمر می‌توان به کیفیت ساخت عالی و همچنین قدرت نوردهی بالا اشاره کرد. این هدلایت‌ها دارای طراحی زیبایی هستند و همچنین برای موقعیت‌های مختلف قابل تنظیم هستند.

بهترین هدلایت خودرو؛ قویترین هدلایت ایران چند وات است؟

برند لنزو Lenzo هم از بهترین مارک های هدلایت حال حاضر بازار جهان محسوب می‌شود. آغاز فعالیت این برند چینی به سال ۲۰۰۸ برمی‌گردد. یکی از دلایل مشهور شدن این برند، کیفیت بالای محصولات و همچنین قیمت مناسب آنهاست. در واقع درست است که هدلایت‌های برند لنزو Lenzo ارزان قیمت محسوب می‌شوند با این حال به دلیل کیفیت خوب و مناسبی که دارند قابل رقابت با هدلایت‌های برندهای معروف هستند.

بهترین برند هدلایت شامل یک اسم خاص نمی‌شود. در واقع با بررسی‌های مختلف و در نظر گرفتن شرایط و ویژگی‌های متفاوت هدلایت‌ها می‌توان از چند برند به عنوان بهترین برند هدلایت نام برد. به طور مثال تعدادی از بهترین مارک های هدلایت بازار این اسامی هستند:

  1. هدلایت میلانو Milano
  2. هدلایت گلد Gold
  3. هدلایت T۲۰
  4. هدلایت سام Sam
  5. هدلایت All
  6. هدلایت کانپکس Conpex
  7. هدلایت استیکو Stco

هدلایت‌های برند میلانو Milano از معروف‌ترین مارک‌های هدلایت بازار هستند. همچنین بسیای از کارشناسان توصیه می‌کنند برای هدلایت‌های CSP به سراغ برند سام Sam بروید چون دارای تمام مدل‌های موجود است.

از دیگر هدلایت‌های مهم و باکیفیت می‌شود به برند گلد Gold اشاره کرد. هدلایت‌های این مارک دارای توان ۱۲ وات هستند. ویژگی مهم دیگر هدلایت‌های برند گلد Gold این است که ضدآب هستند. همچنین تکنولوژی مورد استفاده برای ساخت لامپ‌های این هدلایت‌ها COB است.

هدلایت استیکو در چین تولید می‌شود و به دلیل کیفیت نوردهی مناسب و بالا و همچنین قیمت مناسب طرفداران زیادی دارد.

توان مصرفی هدلایت‌های برند کانپکس Conpex بسیار بالاست. میزان نوردهی هدلایت‌های این برند ۵۰۰۰ لومن است. همچنین کیفیت پایه‌های H۱، H۴، H۷ و ۹۰۰۵ این هدلایت بهتر است.

هدلایت برند وینر مدل All از جنس آلیاژ آلومینیومی است و با اینکه نوردهی زیادی ندارد اما دارای مقاومت زیادی است.

یکی از پرمصرف‌ترین هدلایت‌های موجود در بازار هدلایت T۲۰ از برند تک پرو است. برای پایه‌های H۱، H۳، H۴، H۷، ۹۰۰۵ و ۹۰۰۶ می‌توانید از این هدلایت استفاده کنید.

در کنار همه این برندها می‌توان به برندهای معتبر دیگری در زمینه تولید هدلایت اشاره کرد. مثل: فیلیپس Philips، اسرام Osram، هلا Hella و بوش Bosch.

پرمخاطب ترین هدلایت های بازار در واقع پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین هدلایت‌ها هستند. تعدادی از این هدلایت‌ها را می‌توان در اسامی زیر خلاصه کرد.

هدلایت دارای توان واقعی ۵۰ وات و چیپ CSP است. این هدلایت دارای فن، درایور و سیستم کنباس است. دارای رنگ سفید یخی و دمای رنگ ۶۰۰۰ کلوین است. هدلایت m۸ برای پایه‌های H۱، H۴، H۷، H۱۱ و ۹۰۰۵ مناسب است. برای نور بالا، نور پایین و انواع پروژکتور خودرو قابل استفاده است. همچنین دارای دو ضلع نوردهی است.

هدلایت d۱۰۰ دارای توان ۵۵ وات برای هر لامپ است. این هدلایت از دسته هدلایت‌هایی با چیپ CSP به حساب می‌آید. هدلایت d۱۰۰ علاوه بر اینکه فن دارد، دارای قابلیت نصب در کاسه چراغ لنزدار است. دو ضلع نوردهی و دمای رنگ ۶۰۰۰ کلوین از دیگر ویژگی‌های این هدلایت ایرانی است. فن خنک‌کننده هدلایت d۱۰۰ دارای سرعت بالایی است و برای نور بالا، نور پایین و انواع پروژکتور خودرو مناسب است. همچنین تعداد ضلع نوردهی پایه h۴ این هدلایت دو ضلع است.

هدلایت که دارای طول عمر ۳۰۰۰۰ ساعت است، شدت نوری معادل ۵۵۰۰ لومن برای هر لامپ دارد. این هدلایت از چیپ COB برخوردار است. توان واقعی هر لامپ هدلایت d۵ به اندازه ۲۴ وات تخمین زده می‌شود. این هدلایت که ضدآب محسوب می‌شود فاقد درایور و سیستم کنباس است. با این حال دارای سیستم خنک‌کننده یا فن با سرعت بالاست. تعداد ضلع نوردهی هدلایت d۵ دو ضلع است.

هدلایت دارای بازه توان مصرفی ۰ تا ۱۲ وات است. نوع چیپ آن COB و میزان نوردهی آن ۳۰۰۱ تا ۴۰۰۰ لومن است. این هدلایت ضدآب دارای پایه H۴ است.

هدلایت دارای چیپ COB است و برای پایه H۷ مناسب است. میزان نوردهی این هدلایت برابر با بازه ۳۰۰۱ تا ۴۰۰۰ لومن است. رنگ لامپ هدلایت d۹ سفید و توان مصرفی آن بین ۳۶ تا ۴۰ وات است.

بهترین هدلایت برای پراید و پژو هدلایتی است که با این خودروها سازگاری داشته باشد. به نقل از فروشگاه هدلایت طمطراق "می‌توان برای ماشین پراید از هدلایت با پایه H۴ استفاده کرد یا پایه‌های H۷ معمولا برای پژو کاربرد دارند. با این حال بهتر است به عنوان خریدار و راننده ماشین، با یک متخصص و کارشناس خودرو و قطعات یدکی آن مشورت کرد."

این نکته را در نظر داشته باشید که اغلب هدلایت‌ها برای پایه‌های H۱، H۳، H۴، H۷ و... قابل استفاده هستند. با این حال توصیه می‌شود وقتی هدلایتی با قدرت بالا انتخاب می‌کنید، قدرت سوکت و سیم لامپ را هم افزایش دهید.

کد خبر: ۲۴۰٬۴۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha