۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱
 ضریب نفوذ بیمه در ایران تا پایان امسال به ۲.۸ درصد خواهد رسید
رئیس‌کل بیمه مرکزی ایران:

ضریب نفوذ بیمه در ایران تا پایان امسال به ۲.۸ درصد خواهد رسید

زنجان - رئیس‌کل بیمه مرکزی ایران گفت: ضریب نفوذ بیمه در ایران در حال حاضر ۲.۵ درصد است که امیدواریم تا پایان امسال به ۲.۸ درصد برسد.

به گزارش خبرنگار بازار، غلامرضا اسماعیلی ظهر شنبه در حاشیه افتتاح صندوق خسارت‌های بدنی در محل سازمان بیمه آسیا زنجان، در جمع خبرنگاران با اینکه یکی از رویکردهای اصلی صنعت بیمه افزایش اعتماد عمومی به موضوع بیمه در بخش‌های مختلف است، افزود: تلاش‌های زیادی در این زمینه صورت گرفته، به طوری که آمار حاکی از افزایش اعتماد و اقبال عمومی به استفاده از خدمات بیمه در کشور است.

وی با یادآوری اینکه افزایش ضریب نفوذ بیمه در بین مردم ایران، بیانگر انجام اقدامات مطلوب در راستای ارتقای جایگاه صنعت بیمه در بین عموم است، تصریح کرد: امروز به عینه شاهد این موضوع هستیم که مردم بیش از گذشته نسبت به بیمه احساس نیاز کرده و با کم‌ترین هزینه در این عرصه سرمایه‌گذاری می‌کنند تا به هنگام بروز حادثه بتوانند خسارت متحمل شده را دریافت کنند.

رئیس‌کل بیمه مرکزی ایران با اشاره به اینکه صنعت بیمه سال خوبی در حوزه بیمه‌شدگان را پشت سر گذاشت و مردم بیش از گذشته به بیمه احساس نیاز کردند، ادامه داد: زمانی که حادثه‌ای رخ می‌دهد، مردم این احساس نیاز را دارند که باید سازمانی وجود داشته باشد تا هزینه‌های تحمیلی به آن‌ها را جبران کند، به همین خاطر و با توجه به شرایط امروز زندگی، استقبال از بیمه‌ها در بین عموم افزایش قابل توجهی داشته است.

اسماعیلی با تاکید بر اینکه بروز حوادث مختلف طی سال‌های اخیر تاثیر زیادی در استقبال مردم از صنعت بیمه داشت، اظهار کرد: با وجود اینکه به دلیل شیوع ویروس کرونا، وضعیت اقتصادی در سطح کلان مطلوب نبوده اما صنعت بیمه شرایط خوبی را دنبال می‌کند و امیدواریم بتوانیم ضریب نفوذ بیمه در ایران را که امروز عدد ۲.۵ درصد است را تا پایان امسال به ۲.۸ درصد برسانیم.

وی در ادامه با اشاره به همراهی صنعت بیمه با ستاد مبارزه با قاچاق کالا، از تحت پوشش قرار گرفتن همه کالاهای باربری شده در سطح کشور توسط بیمه خبر داد و اظهار کرد: بی‌شک برای اینکه بتوان میزان قاچاق کالا را کاهش داد، باید هماهنگی‌هایی در بخش‌های مختلف وجود داشته باشد که امروز صنعت بیمه این هماهنگی را با سامانه مبارزه با قاچاق کالا دارد.

کد خبر: ۲۴٬۰۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha