۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۵۶
بهره‌برداری از فاز دوم مرکز پایش وضعیت ناوگان نیروگاه‌های حرارتی

بهره‌برداری از فاز دوم مرکز پایش وضعیت ناوگان نیروگاه‌های حرارتی

فاز دوم مرکز پایش وضعیت ناوگان نیروگاه‌های حرارتی و پایلوت آزمایشگاهی امنیت سایبری سامانه اتوماسیون توزیع برق پژوهشگاه نیرو، روز چهارشنبه ۸ شهریور، بهره‌برداری می‌شود.

به گزارش بازار، پایلوت آزمایشگاهی امنیت سایبری سامانه اتوماسیون توزیع برق، به منظور پاسخ به نیازهای بهره‌برداران در زمینه الزامات امنیتی و تهدیدات سایبری مرتبط با بخش اتوماسیون توزیع، راه‌اندازی شده است.

پیاده‌سازی پایلوت آزمایشگاهی اجزای اتوماسیون توزیع، بررسی و شناسایی آسیب‌پذیری‌های امنیت سایبری اجزای اتوماسیون توزیع، اجرای سناریوهای تست نفوذ در شرایط مشابه شرایط واقعی و بررسی تاثیر ساز وکارهای مقاوم‌سازی (کنترل‌های امنیتی) بر روی ارتقاء امنیت با حفظ شاخص‌های عملکردی از جمله دستاوردهای پایلوت آزمایشگاهی امنیت سایبری سامانه اتوماسیون شبکه توزیع برق است.

ایجاد، راه‌اندازی و ارائه خدمات در قالب مرکز پایش وضعیت ناوگان نیروگاه‌های حرارتی از جمله پروژه‌های توسعه‌ای پژوهشگاه نیرو است که در سرویس قرار گرفتن آن، موجب بهبود عملکرد و کاهش قابل توجه هزینه‌های نگهداشت ناوگان نیروگاه‌های کشور می‌شود.

فاز نخست این پروژه در سال ۹۸ راه‌اندازی شد. در این فاز از پروژه، پایش وضعیت در یک نیروگاه دولتی و یک نیروگاه خصوصی در بستر امن عملیاتی شده است. با انجام این فاز بستر استفاده از ظرفیت کلان داده‌ها و فناوری‌های مرتبط با هوش مصنوعی در ارائه خدمات به ناوگان نیروگاه‌های کشور فراهم شده است.

استفاده تجاری از فناوری‌های مورد اشاره و مدیریت بهره‌برداری و نگهداشت ناوگان نیروگاه‌های کشور از جمله عواید راه‌اندازی این مرکز است.

کد خبر: ۲۴۰٬۳۶۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha