۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰
تعداد گواهی اسقاط برای شماره‌گذاری انواع خودروها اعلام شد

تعداد گواهی اسقاط برای شماره‌گذاری انواع خودروها اعلام شد

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده تعداد گواهی اسقاط برای شماره‌گذاری انواع خودروها را اعلام کرد.

به گزارش بازار به نقل از سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، مهران سالاریه رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده با اشاره به ﺍﺑﻼﻍ ﺍﺻﻼﺣﯿﻪ ماده ۱۰ ﻗﺎﻧﻮﻥ ﺳﺎﻣﺎﻧﺪﻫﯽ ﺻﻨﻌﺖ ﺧﻮﺩﺭﻭ، گفت: بر این اساس خودروهای تولیدی مشمول قانون مذکور به ۷ گروه شامل انواع ﻣﻮﺗﻮﺭﺳﯿﮑﻠﺖ، سواری، ون، وانت، کامیونت، مینی بوس، اتوبوس، کامیون و کشنده تقسیم می‌شوند.

وی افزود: همه این خودروها در ۴ گروه گواهی اسقاط شامل موتورسیکلت، سواری، دیزل سبک و دیزل سنگین قرار گرفته‌اند.

سالاریه به جدول معادل سازی تعداد گواهی اسقاط مورد نیاز برای خودروهای تولیدی و وارداتی اشاره و گفت: بر این اساس برای هر موتورسیکلت معادل یک هفتم گواهی اسقاط، سواری شخصی ۱ گواهی، تاکسی معادل ۲ گواهی، ون تا ۸ مسافر و تناژ حمل بار تا ۱.۵ تن معادل ۳ گواهی، مینی‌بوس و ون ﺣﺪﺍﮐﺜﺮ ۱ + ۱۶ مسافر ﻭ ﺗﻨﺎﮊ ﺣﻤﻞ ﺑﺎﺭ ﺗﺎ ۵ ﺗﻦ معادل ۵ گواهی، اتوبوس شهری و بین شهری ۱۴ گواهی، وانت یک تن و پایین‌تر ۲ گواهی، وانت بالاتر از یک تن و کامیونت ۲ تا ۶ تن ۳ گواهی، کامیون سبک ۶ تا ۱۰ تن ۵ گواهی، کامیون متوسط ۱۰ تا ۲۶ تن ۱۲ گواهی، کامیون سنگین ۲۶ تن و بالاتر ۱۴ گواهی و کامیون کشنده ۱۶ معادل گواهی اسقاط نیاز دارند.

تعداد گواهی اسقاط برای شماره‌گذاری انواع خودروها اعلام شد

رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط اضافه کرد: تا زمان تصویب آئین‌نامه جدید همه خودروهای تولیدی مکلفند از گروه گواهی اسقاط مجاز برای استفاده در گروه خودرویی تولیدی خود استفاده کنند.

شهروندان برای اطلاعات بیشتر می‌توانند به اطلاعیه‌ی مندرج در سامانه nnhk.ir مراجعه کنند.

بر اساس این گزارش هر وسیله نقلیه موتوری تولیدی و یا وارداتی برای شماره گذاری باید گواهی اسقاط ارائه کند. از سوی دیگر تعداد گواهی صادر شده برای هر وسیله نقلیه اسقاط شده متفاوت است به عنوان مثال برای هر خودروی سواری فرسوده در زمان اسقاط یک گواهی اسقاط صادر میشود، برای هر تاکسی ۲ گواهی اسقاط و ... که در اطلاعیه ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده اعلام شده است.

کد خبر: ۲۴۰٬۳۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha