۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۰
ارزش بازار محصولات پتروشیمی تا سال ۲۰۳۰ به بالای ۹۰۰ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت
موسسه تحقیقاتی ونتیج گزارش داد؛

ارزش بازار محصولات پتروشیمی تا سال ۲۰۳۰ به بالای ۹۰۰ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت

بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از سوی موسسه تحقیقات بازار «ونتیج»، ارزش بازار محصولات پتروشیمی تا پایان سال ۲۰۲۳ به حدود ۹۱۷ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرنگار بازار، بر اساس آخرین گزارش منتشر شده از سوی موسسه تحقیقات بازار «ونتیج»، ارزش بازار محصولات پتروشیمی تا پایان سال ۲۰۲۳ به حدود ۹۱۷ میلیارد دلار افزایش خواهد یافت.

بر اساس این گزارش، نرخ رشد ترکیبی سالانه (CAGR) محصولات پتروشیمی تا پایان سال ۲۰۲۳ حدود ۶ درصد خواهد بود و این در حالیست که ارزش بازار این صنعت مهم در سال ۲۰۲۲ اندکی بیش از ۵۸۴ میلیارد دلار برآورد شده است که با این حساب، تا پایان سال ۲۰۲۳ می بایست شاهد افزایش حدودا دو برابری بازار محصولات پتروشیمی باشیم.

به گفته ونتیج، در دسترس بودن مواد اولیه، تغییرات تقاضای جهانی، پویایی های ژئوپلیتیکی، و پیشرفت های فناوری نقش های محوری در زمینه میزان تقاضا و رشد بازار محصولات پتروشیمی ایفا می کنند.

در گزارش ونتیج آمده است: ترکیب و کیفیت نفت خام و گاز طبیعی تعیین شده برای پالایش، به طور قابل توجهی محدوده خوراک پتروشیمی را شکل می دهد و عناصر حیاتی مانند اتان، پروپان، بوتان و بنزن را در بر می گیرد.

این عوامل قدرت تغییر هزینه ها و حاشیه سود را برای تولیدکنندگان پتروشیمی دارند. به طور قابل توجهی، تغییرات در فراوانی نفت خام سبک می‌تواند باعث ایجاد اثرات موجی شود و به طور بالقوه تولید الفین‌های سبک‌تر مانند اتیلن را که به عنوان یک عنصر حیاتی برای تولید پلاستیک است را محدود نماید.

کد خبر: ۲۴۰٬۲۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha