۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۴
امسال گره از کار خودرو و لوازم‌خانگی باز می‌شود| حمایت جدی از تولید محصولات صادراتی
وزیر صمت در حاشیه سفر یک روزه خود به اصفهان:

امسال گره از کار خودرو و لوازم‌خانگی باز می‌شود| حمایت جدی از تولید محصولات صادراتی

اصفهان - علی‌آبادی؛ وزیر صمت در حاشیه سفر به اصفهان با تاکید مجدد بر حمایت از تولید کالاهای صادرات محور گفت: تلاش می‌کنیم امسال گره از مشکلات دو کالای مهم خودرو و لوازم خانگی باز کنیم.

به گزارش خبرنگار بازار، عباس علی‌آبادی پیش از ظهر سه شنبه در حاشیه بازدید از گروه توسعه سرمایه‌گذاری انتخاب و افتتاح خط تولید ماشین ظرفشویی آن، با بیان اینکه کارخانه انتخاب اعلام کرده که امسال در افزایش تولید رکورد خواهد زد، اظهار کرد: باید این موضوع را به شکل جدی دنیال کنیم که مشکلات تولید لوازم خانگی ما چیست؛ خوشحال شدم که نوآوری را در این شرکت دیدم و احساس می‌کنم صنعت لوازم خانگی در ایران اصالتاً پا گرفته و در دنیا پرآوازه خواهد شد.

وی افزود: امروز نقطه ضعف شرکت‌های ما در بازاریابی است؛ تصور اینکه حتما کالای خارجی با ارزش است همیشه صحیح نیست چراکه کالای ایرانی امروز مبدل به یک کالای ارزشمند شده است.

وزیر صمت اضافه کرد: حیف است که ثروت و منابع داخلی خود را برای کالاهای خارجی  استفاده کنیم و کالای باارزش ایرانی را نخریم؛ بنابراین باید از تولید داخلی حمایت کنیم تا مسیر برای توسعه باز شود.

گسترش تولید داخلی سیاست اصلی دولت

وی در مورد سیاست‌های دولت، خاطرنشان کرد: سیاست اصلی‌ ما گسترش تولید است که به معنای اشتغال و ثروت آفرینی است، بنابراین از تمام تولیدکنندگان حمایت می‌کنیم و تلاش‌ ما این است که با افزایش تولید، امسال تورم را مهار کنیم.

علی‌آبادی با بیان اینکه صنعتگران بسیج شده‌اند، تصریح کرد: دولت مسیر تولیدکنندگان را باز می‌کند و برای تامین ارز مورد نیاز تولید، تاکید بر تامین ارز از محل صادرات کالای تولیدی است.

حمایت از کالاهای صادرات محور

وزیر صمت با تاکید مجدد بر این موضوع که از کالای صادرات محور حمایت می‌کند، خاطرنشان کرد: تأمین سرمایه مشروط به افزایش شغل است، بنابراین چنانچه تولیدکنندگان برخی از شاخص‌ها رعایت کنند، کمک می‌کنیم که تولید خود را توسعه دهند.

وی در مورد تبصره ۱۸ بودجه، یادآور شد: این تبصره برای حمایت از تولید و صنایع است تا با وام دادن به صنایع، سرمایه در گردش را تأمین کنیم؛ در تبصره ۱۸ هنوز با اهداف مشخص شده، فاصله داریم اما در نیمه دوم سال گشایشی در این ارتباط را شاهد خواهیم بود.

بهبود  روند تولید در دو حوزه مورد تاکید رهبر انقلاب

علی‌آبادی در ادامه به موضوع مهمی اشاره و بیان کرد: رهبری در سخنان خود بر دو محصول خودرو و لوازم خانگی تاکید دارند؛ در این دو حوزه روندها در حال بهبود بوده و به نقطه امید نزدیک می‌شویم.

وی در این خصوص اضافه کرد: نقطه امید یعنی نقطه‌ای که با دنیا هم تراز شده‌ایم و می‌توانیم همگام با دنیا جلو برویم.

وزیر صمت با اشاره به اینکه در شرایط خوبی به سر می‌بریم، اظهار کرد: تلاش می‌کنیم از این دو کالای مهم که با زندگی مردم در تماس است حمایت کرده و گره این دو حوزه را باز کنیم.

گفتنی است وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه سفر یک روزه خود به اصفهان، از شرکت فولاد مبارکه بازدید و چندین طرح صنعتی را افتتاح خواهد کرد؛ پس از آن با شرکت در جلسه ستاد تسهیل استان اصفهان، پای حرف تولیدکنندگان اصفهانی می‌نشیند و راهکارهایی برای رفع چالش‌های آنها ارائه خواهد داد.

افتتاح چند واحد تولیدی، بازدید از چند واحد صنعتی و شرکت در جلسه ستاد تسهیل با حضور جمعی از منتخبین فعال در حوزه‌های صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان از جمله برنامه‌های وزیر صمت در ششمین روز هفته دولت و در سفر یک روزه به استان اصفهان است.

کد خبر: ۲۴۰٬۲۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha