۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۸
افزایش ۲۹ درصدی هزینه تولید مس در بزرگترین کشور تولید کننده جهان
تحلیل بازار فلزات؛

افزایش ۲۹ درصدی هزینه تولید مس در بزرگترین کشور تولید کننده جهان

هزینه استخراج مس از معادن بزرگترین کشور تولید کننده این فلز صنعتی بیش از ۲۹ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار بازار، هزینه استخراج مس از معادن بزرگترین کشور تولید کننده این فلز صنعتی بیش از ۲۹ درصد افزایش یافته است.

بر اساس آخرین گزارش ارائه شده از سوی شرکت دولتی «کوچیلکو»، هزینه استخراج و تولید مس از معادن شیلی که بزرگترین صادر کننده مس جهان محسوب می شود، طی سه ماهه نخست سال جاری میلادی بیش از ۲۹ درصد افزایش داشته است.

دلیل این میزان افزایش هزینه تولید چشمگیر، رسیدن بخش معادن مس شیلی به لایه های پایینتر با ناخالصی بیشتر اعلام شده که به معنای استخراج مس کمتر از سنگ مس معدنی است.

از سوی دیگر، کاهش قیمت جهانی فلزات صنعتی از جمله مس طی سه ماهه دوم سال جاری میلادی نیز کار را برای معادن مس شیلی سخت تر کرده است. این در حالیست که علاوه بر مشکلات موجود، شیلی نیز مانند دیگر کشورهای آمریکای لاتین درگیر مشکلات ناشی از تورم فزاینده در دوران پسا کرونا بوده که این موضوع نیز از دیگر عوامل مهم افزایش هزینه تولید مس در این کشور محسوب می شود.

لازم به ذکر است، طی سال های اخیر کشور چین همواره رتبه نخست را در واردات مس در اختیار داشته که با توجه به وضعیت وخیم اقتصادی و شکل گیری رکود گسترده در این کشور، میزان واردات مس نیز به چین به میزان چشمگیری ماهش یافته است.

کد خبر: ۲۴۰٬۲۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha