۸ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۲:۵۰
مردم می‌توانند با پول کم، طلا بخرند| نگهداری بدون ریسک طلا در بورس کالا
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:

مردم می‌توانند با پول کم، طلا بخرند| نگهداری بدون ریسک طلا در بورس کالا

معاملات گواهی سپرده شمش طلا از اسفندماه سال گذشته در بورس کالا راه‌اندازی شده که مردم با سرمایه‌های اندک می‌توانند بدون ریسک سرقت و جابه‌جایی و نگهداری طلا، اقدام به سرمایه‌گذاری در بازار طلا کنند.

به گزارش بازار، مسلم صالحی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در مورد راه‌اندازی معاملات گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالا، اظهار داشت: سرمایه‌گذاری در بازار طلا همیشه برای مردم جذاب است و وقتی یک بازار شفاف و امن با امکان خرید با کمترین سرمایه در حوزه طلا ایجاد شده است، قطعاً می‌تواند یکی از گزینه‌های اصلی مردم و سرمایه‌گذاران در این حوزه باشد.
وی افزود: با راه‌اندازی معاملات گواهی سپرده شمش طلا، شرایط مطلوبی فراهم شده تا افراد حتی با سرمایه حدود ۳۰۰ هزار تومانی نیز وارد بازار شمش طلا شوند و به نوعی مالک بخشی از یک شمش طلای یک کیلوگرمی موجود در خزانه‌های بانک شوند.

صالحی بیان داشت: ایجاد بازار رسمی و شفاف برای معاملات طلا، یک بستر امن برای انجام معاملات، کاهش ریسک سرقت در جابه‌جایی و نگهداری طلا، استانداردسازی معاملات طلا از نظر ابعاد شمش طلا و عیار و کشف نرخ منصفانه از طریق مکانیزم حراج از مزایای معاملات گواهی شمش طلا در بورس کالا به شمار می‌رود.

این نماینده مجلس تصریح کرد: شمش طلا جدیدترین دارایی پایه بازار گواهی سپرده کالایی در بورس کالا است که به دلیل جذابیت‌های بالای آن و تاثیرپذیری قیمت طلا از بهای ارز و اونس جهانی، سرمایه‌گذاری امنی را برای علاقه‌مندان به این حوزه فراهم می‌سازد.

وی اضافه کرد: ویژگی‌های نقدشوندگی بالای طلا در این معاملات، فرصتی را مهیا کرده تا افراد با سرمایه‌های اندک نیز امکان برخورداری از مزایای معاملات مبتنی بر طلا را داشته باشند.

بر اساس این گزارش، مردم می‌توانند پس از اخذ کد بازار مالی بورس کالا از طریق یکی از شرکت‌های کارگزاری بازار سرمایه، با سرمایه اندک ۳۰۰ هزار تومانی وارد بازار گواهی سپرده شمش طلا شوند چراکه هر گواهی شمش طلا معادل یک‌دهم گرم طلاست و قیمت این اوراق هر روز با تغییرات قیمت طلا نوسان می‌کند.

در این بازار، ریسک‌های سنتی معاملات طلا همچون مراجعه به بازار برای خرید، ریسک تقلبی بودن یا عیار پایین طلا و دغدغه نگهداری و سرقت طلا وجود ندارد و مردم هر زمان که بخواهند می‌توانند به صورت الکترونیکی یا مراجعه حضوری به کارگزار خود، گواهی شمش طلا را معامله کنند.

کد خبر: ۲۴۰٬۲۶۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha