۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۵
تعداد دانش بنیان های حوزه «آب و برق» به یک هزار شرکت رسید 
معاون وزیر نیرو:

تعداد دانش بنیان های حوزه «آب و برق» به یک هزار شرکت رسید 

سمنان- معاون تحقیقات و فناوری وزیر نیرو گفت: از ابتدای دولت سیزدهم تا ابتدای سال جاری شرکت های دانش بنیان فعال در زمینه برق و آب کشور به یک هزار واحد رسیده است.

به گزارش خبرنگار بازار، مریم کارگر نجفی صبح سه شنبه در دومین روز سفر خود به سمنان برای حضور در رویداد ملی بازار آب و در جمع خبرنگاران با بیان اینکه وزارت نیرو تاکید ویژه بر دانش بنیان ها دارد، ابراز کرد: حمایت از دانش بنیان ها و اقدامات ویژه در حوزه کاهش مصرف آب و برق در زمره اولویت های وزارتخانه است.

وی از توجه وزارتخانه به مقوله دانش بنیان و راهکارهای ارتقای بهره وری خبر داد و افزود: در مجموعه وزارت نیرو، تعداد شرکت های فعال دانش بنیان در دولت سیزدهم ۳۰ الی ۴۰ درصد افزایش داشته است.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر نیرو با بیان اینکه در این راستا با کمک ظرفیت های دانش بنیان، مقوله ملی بازار آب کشور شکل گرفته است، گفت: در این طرح کشاورزان می توانند آب صرفه جویی شده ناشی از افزایش بهره وری کشاورزی خود را با قیمت مناسب به دیگران بفروشند.

کارگر نجفی ضمن بیان اینکه برای تشکیل شبکه ملی بازار آب در کشور برنامه ریزی شده است، تاکید کرد: بستر و فضای رقابتی تحت عنوان بازار آب، در این طرح فراهم شده تا بتوانیم منابع حاصل از بهره‌وری و صرفه‌جویی آب را به خود کشاورزان بازگردانیم..

وی با بیان اینکه صرفه‌جویی و افزایش بهره‌وری آب کشاورزی، دو اولویت ما در این طرح است، بیان داشت: ایجاد رغبت بین کشاورزان برای صرفه جویی در زمره اهدافی است که در اجرای طرح دنبال می شود.

معاون تحقیقات و فناوری وزیر نیرو درباره شیوه کار بیان داشت: کشاورزان در اجرای طرح بازار آب باید بتوانند روش‌های نوینی اعمال و با حفظ میزان تولیدی سال‌های قبل، در مصرف آب صرفه‌جویی کنند و صرفه‌جویی حاصله را در بازار به قیمت عادلانه بفروشند همچنین منافع ناشی از اجرای این طرح در بخش تخصیص آب نیز به تولید و بخش‌های تولیدی دیگر اختصاص می‌یابد.

کد خبر: ۲۴۰٬۲۴۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha