۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۵
مشکل کمبود زمین برای «مسکن ملی» در گلستان | مسکن خودمالکی را حمایت کنیم
خزانه دار انجمن انبوه سازان مسکن گلستان مطرح کرد

مشکل کمبود زمین برای «مسکن ملی» در گلستان | مسکن خودمالکی را حمایت کنیم

گرگان- نورانی، خزانه دار انجمن انبوه سازان مسکن گلستان گفت: برای آنکه نهضت ملی در گلستان رونق یابد، باید از طرح خودمالکی در این حوزه حمایت شده و مشوق هایی در نظر گرفته شود.

شهاب نورانی در حاشیه نشست هم اندیشی اعضای هیئت مدیره انجمن انبوه سازان مسکن گلستان با نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی، در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: گلستان به دلیل کمبود زمین در پروژه نهضت ملی مسکن نتوانسته موفق عمل کند.

خزانه دار انجمن انبوه سازان مسکن گلستان افزود: پیشرفت ساخت خانه در طرح نهضت ملی مسکن در گلستان کمتر از ۲۰ درصد بوده و همچنان در مرحله پی ساختمان قراردارد.

وی یادآورشد: برای آنکه نهضت ملی در گلستان رونق یابد باید از خودمالکی در این حوزه حمایت و مشوق هایی در نظر گرفته شود.

نورانی ادامه داد: کمبود زمین و عدم پیشرفت پروژه ها طبق پیش بینی های انجام شده موجب نا کارآمدی نهضت ملی مسکن در گلستان شده است.

به گفته وی، برای موفقیت گلستان در حوزه ساخت خانه و پیشرفت در پروژه نهضت ملی مسکن لازم است از خودمالکی حمایت شود.

عضو انجمن انبوه سازان مسکن گلستان اضافه کرد: در طرح خودمالکی سازنده که صاحب زمین است از مشوق های طرح ساخت ملی مسکن استفاده کرده و پس از ساخت خانه آن را تحویل جامعه مصرف کننده می دهد.

عدم ارائه تسهیلات جدید طرح ملی مسکن به خودمالکان

نورانی با اشاره به این نکته که تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن از ۳۵۰ میلیون تومان به ۵۵۰ میلیون تومان افزایش یافته، خاطرنشان کرد: بانک ها باید این افزایش مبلغ تسهیلات را طبق قانون در اختیار سازندگان خودمالک ها نیز بگذارد.

وی اشاره کرد: در حال حاضر فقط بخش دولتی از این افزایش مبلغ تسهیلات بهره مند شده اند و خودمالکان از تسهیلات ۳۵۰ میلیونی بهرمند می شود.

این فعال صنعت ساختمان گلستان ضمن اشاره به این موضوع که صدور پیش پروانه ساختمان عملکردی مناسب است، اظهارکرد: شهرداری باصدور پیش پروانه برای سازندگان از مشکلات تولیدکنندگان این بخش در حوزه تامین اجتماعی می کاهد.

وی ادامه داد: با صدور پیش پروانه ساخت برای سازندگان، آنها تا پایان پروژه زمان برای پرداخت مبلغ تامین اجتماعی دارند.

به گفته این سازنده مسکن، صدور پیش پروانه ساخت برای بخش دولتی که در حوزه نهضت ملی مسکن فعالیت می کنند در حال اجرا است.

نورانی اضافه کرد: باید صدور پیش پروانه ساخت برای بخش خودمالکی نیز تعمیم داده تا رونق در ساخت و ساز استان ایجاد شود.

وی افزود: برای رفع مشکلات صنعت ساختمان باید دیدگاه دستگاه های اجرایی را تغییر داده تا همراهی و همسویی بین بخش خصوصی و دولتی ایجاد شود.

خزانه دار انجمن انبوه سازان مسکن گلستان با اشاره به این نکته که اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان باید همراه سازندگان مسکن باشند، گفت: دستگاه های اجرایی باید تفکر خود را در برخورد با بخش خصوصی تغییر دهند.

به گفته وی، طبق شنیده ها در هفته گذشته ۵۰ پروژه ساختمانی در گرگان با یک بار بازرسی بدون ابلاغ توسط اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی تعطیل و پلمب شده اند.

نورانی تصریح کرد: تعطیلی ۵۰ پروژه ساختمانی که حداقل ۲۰ کارگر مشغول به کار داشته به معنی بیکاری هزار نفر از افراد جامعه است.

کد خبر: ۲۴۰٬۱۹۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha