۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۵
۵۷۰۰ واحد اقتصادی احیا شد

۵۷۰۰ واحد اقتصادی احیا شد

نماینده دولت در نهضت احیای واحدهای اقتصادی گفت: تاکنون ۵۷۰۰ واحد اقتصادی خرد، کوچک، متوسط و بزرگ در سراسر کشور احیا شده است.

به گزارش بازار، سید امیر حسین مدنی نماینده دولت در نهضت احیای واحدهای اقتصادی صبح امروز دوشنبه به مناسبت هفته دولت با حضور در پارک علم و فناوری البرز از واحد احیا شده ایده پردازان جاوید پردیس و همچنین دو مجموعه احیاگر سینا ماندگار فناور و مرکز تولید و توسعه قراردادی اینوتاد بازدید کرد.

در این بازدید همچنین تفاهمنامه همکاری راه اندازی نخستین مرکز توسعه احیای نوآورانه کشور در زمینه نهادهای تامین مالی، موسسات حقوقی و مشاوره مدیریت و استارتاپ ها و پلتفرم های حوزه احیا با پارک علم و فناوری البرز امضا شد.

مدنی در مراسم امضای این تفاهمنامه گفت: تاکنون ۵۷۰۰ واحد اقتصادی خرد، کوچک، متوسط و بزرگ در سراسر کشور با ظرفیت فعالسازی اشتغال برای بیش از ۱۲۴ هزار نفر و احیای دارایی و سرمایه های راکد به میزان ۱۳۵ هزار میلیاد تومان احیا شده است.

وی ادامه داد: ۳۵ هزار میلیارد تومان منابع مالی از طریق فعال سازی ابزار خرید اعتباری در صنعت پتروشیمی نیز تامین شده و تخصیص بیش از ۶۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای واحدهای اقتصادی مساله دار نیز در حال پیگیری است.

مدنی ایجاد و فعال سازی ابزار های تامین مالی صندوق احیا، تامین مالی جمعی، تامین مالیزنجیره تامین و صندوق در صندوق را از دیگر عملکردهای نهضت احیای واحدهای اقتصادی عنوان کرد و افزود: تامین بیش از هزار میلیارد تومان منابع مالی مورد نیاز احیا واحدهای اقتصادی از طریق سکوهای تامین مالی جمعی نیز از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه بوده است.

نماینده دولت در نهضت احیای واحدهای اقتصادی با بیان اینکه بیش از ۳۰۰ پرونده پیچیده حقوقی و بانکی به سرانجام رسیده است گفت: شناسایی احیاگران واحدهای اقتصادی از طریق ایجاد و ساماندهی شبکه احیاگران ۳۲۰۰ نفری در کشور انجام شده است.

طراحی و تصویب ۳ سطح دوره آموزشی احیاگر، برگزاری دوره توانمند سازی احیا گران، تهیه و تدوین بسته جامع ظرفیت های سیاستی وحمایتی دولت از واحدهای اقتصادی، ترجمه و تدوین ۴ جلدکتاب علمی و پایه در حوزه احیا و طراحی پلتفرم و زیست بوم احیا واحدهای اقتصادی نیز از دیگر اقداماتی بود که در این مراسم عنوان شد.

کد خبر: ۲۴۰٬۱۴۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha