۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۲
جبران کسری برق کشور و اصفهان با ساخت نیروگاه های خورشیدی
در گفت و گو با بازار مطرح شد؛

جبران کسری برق کشور و اصفهان با ساخت نیروگاه های خورشیدی

اصفهان - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان گفت: اصفهان با توجه به استعداد ویژه در زمینه انرژیهای سبز،با ساخت نیروگاه می تواند از این ظرفیت در راستای جبران کسری برق کشور و استان استفاده کند.

امیررضا نقش در گفت و گو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه اصفهان سرشار از انرژی های سبز است و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم، اظهار کرد: ناترازی انرژی برق در کشور و استان محسوس است به نوعی که کمبود برق در تابستان به طور معمول حتی سبب کاهش تولیدات صنعتی و کارخانه جات می شود.

وی با بیان اینکه با توجه به حساسیت موضوع کاهش تولید به دلیا کمبود برق باید به سمت انرژی‌های جدید از جمله انرژی‌های خورشیدی حرکت کنیم، افزود: ما در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری استان اصفهان درباره توسعه و رفع مشکلات نیروگاه‌های خورشیدی و بسترسازی برای ورود سرمایه‌گذاران بررسی‌های لازم را انجام دادیم تا تسهیل و رفع موانع انجام شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار اصفهان تاکید کرد: استان اصفهان می تواند از این ظرفیت به خوبی استفاده کرده و با سرمایه گذاری درست در این حوزه کسری برق استان و کشور را جبران کند.

وی ادامه داد: استفاده از انرژی های سبز کمک شایانی به حفظ محیط زیست دارد به ویژه در شرایط خاص امروز که کشورمان با فرایند آلودگی درگیر است و این معضل به ویژه در اصفهان آزاردهنده شده است.

نقش تاکید کرد: در این ارتباط ورود سرمایه گذاران تسهیل می شود و در این ارتباط طرحهای مختلفی در نظر گرفته شده است تا از ظرفیت سرمایه گذاری شهروندان نیز برای تولید انرژی خورشیدی با اعطام وامهای آسان استفاده شود.

کد خبر: ۲۴۰٬۱۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha