۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۹
ورود ۱۰۰۰ اتوبوس، ۵۰ هزار تاکسی و ۴۵۰ هزار موتورسیکلت برقی به تهران
شهردار تهران :

ورود ۱۰۰۰ اتوبوس، ۵۰ هزار تاکسی و ۴۵۰ هزار موتورسیکلت برقی به تهران

زاکانی شهردار تهران گفت: بر اساس توافقات صورت گرفته بین شهرداری تهران و وزارت صمت؛ یکهزار دستگاه اتوبوس، ۵۰ هزار دستگاه تاکسی و ۴۵۰ هزار موتورسیکلت برقی وارد سطح شهر تهران خواهد شد.

بازار؛ گروه آب و انرژی: ۱۵ ایستگاه شارژ خودروی برقی در تهران به صورت همزمان و طی مراسمی با حضور وزیر صمت، شهردار تهران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران به بهره برداری رسید. علیرضا زاکانی شهردار تهران در این مراسم گفت: در افق تفاهم انجام شده نصب ۵۰۰۰ دستگاه تا انتهای سال ۱۴۰۳ در بیش از ۱۷۰۰ نقطه پیش بینی شده است.

او با بیان اینکه با تکیه بر توان داخل و ظرفیت‌های بین‌المللی اتوبوس برقی را در این مسیر در اولویت قرار دادیم، افزود: امروز شهرداری تهران قرارداد ۱۰۰۰ دستگاه اتوبوس برقی بسته است. همچنین ۵۰ هزار تاکسی برقی به صورت ویژه مد نظر قرار گرفته است. خوشبختانه وزارت صمت یک لیست هفت خودرویی ارائه داده تا عرصه جدید خدمت رسانی را داشته باشیم. در حقیقت این یک آغاز پرشتاب است.

او با بیان اینکه ۱۳ درصد آلودگی تهران به واسطه موتورهای کار است، افزود: برای کاهش سهم آلایندگی متوتور سیکلت ها تولید و ورود بیش از ۴۰۰ هزار موتورسیکلت برقی نیز در دستور کار قرار گرفته است چرا که که پیمایش بالایی دارند.

زاکانی تاکید کرد: با توافق وزارت نیرو چراغ‌های ۱۴۰ وات به بالا به ال ای دی تبدیل شدند و ۵۷ هزار مگاوات برق صرفه جویی کنیم. بی تردید به سمت ارزان سازی تهران می‌رویم که یکی از الگوهای این کار همین برقی سازی تهران است. خوشحال هستیم که یک افق جدیدی برای تهران رقم بخورد.

زاکانی ادامه داد: در بخش دوم همکاری بین وزارت صمت و شهرداری تهران جلسات متعددی در ارتباط با توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی در قالب اتوبوس‌های برقی برگزار شده و ان‌شاءالله امسال و سال آینده یک هزار دستگاه اتوبوس برقی وارد ناوگان حمل و نقل پایتخت خواهد شد.

شهردار تهران گفت: در توافقات صورت گرفته بین شهرداری تهران و وزارت صمت؛ یکهزار دستگاه اتوبوس، ۵۰ هزار دستگاه تاکسی و ۴۵۰ هزار موتورسیکلت برقی وارد سطح شهر تهران خواهد شد و این روند ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه استفاده از خودروهای برقی به لحاظ هزینه‌ای به صرفه‌تر از استفاده از خودروهای فسیلی است، گفت: هزینه خودروهای برقی یک دهم خودروهای فسیلی است و این مسئله به این جهت مورد توجه مدیریت شهری قرار دارد.

کد خبر: ۲۴۰٬۱۲۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha