۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۷
بازگشت دلار به کانال ۱۷هزار تومان/ قیمت ها در بازار ارز، طلا و سکه کاهشی شدند
«بازار» گزارش می دهد؛

بازگشت دلار به کانال ۱۷هزار تومان/ قیمت ها در بازار ارز، طلا و سکه کاهشی شدند

علاوه بر کاهش بهای ارز، طلا و سکه در بازار، قیمت دلار نیز امروز با روندی نزولی به کانال ۱۷ هزار تومان برگشت.

بازار؛ گروه بانک و بیمه: با وجودی که اواخر هفته گذشته قیمت ارز، سکه و طلا در بازار روندی افزایشی به خود گرفته بود و خیلی ها فکر می کرند این روند تداوم خواهد داشت اما قیمت انواع ارز، سکه وطلا امروز و درنخستین روز کاری هفته بازار، کاهش یافت تا جایی که قیمت دلار در کانال ۱۷ هزار تومان جای گرفت.

صرافی بانکها امروز تغییری در نرخ قیمت ارز ایجاد نکردند این موضوع باعث شد تا قیمت ها در بازار ارز اندکی کاهش یابد.

البته پنج شنبه هفته گذشته (۲۲ خرداد ماه) جاری، صرافی بانک ها قیمت دلار را ۵۰۰ تومان نسبت به روز ماقبل آن افزایش دادند که نتیجه آن باعث رفتن قیمت دلار به کانال ۱۸ هزار تومان بود.

تغییر قیمت ها در تابلو صرافی ها
هر چند مدتی است که تابلو صرافی های فروش ارز در بازار فردوسی با تغییرات قیمت همراه و بعضا روبه افزایش نشان می دهد اما این بازار به دلیل عدم تقاضای کاذب برای ارز با جهش قیمت مواجه نشده و سیاست گذاریهای بانک مرکزی حکایت از ساماندهی قیمت ها در این بازار دارد.  بر همین اساس هم‌اکنون قیمت دلار در بازار آزاد ۱۷ هزار و ۹۶۰ تومان، یورو ۲۰ هزار و ۱۰۰ تومان و درهم امارات ۵ هزار تومان اعلام شده است.

دلار و یورو ارزان شدند
صرافی‌های بانک‌ها نیز امروز قیمت دلار را برای فروش به مردم بدون تغییر نسبت به روز کاری قبل ۱۷ هزار و ۷۵۰ تومان اعلام کرده‌اند. این صرافی‌ها دلار را از مردم با قیمت ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌کنند، همچنین قیمت فروش یورو در صرافی‌های بانک‌ها بدون تغییر نسبت به روز کاری قبل ۱۹ هزار و ۷۵۰ تومان اعلام شده است؛ نرخ خرید یورو نیز در این صرافی‌ها ۱۹ هزار و ۵۰۰ تومان قیمت گذاری شده است.

این درحالی است که قیمت دلار روز پنج شنبه در بازار آزاد ۱۸ هزار و یورو ۲۰ هزار و ۳۰۰ تومان بود.

افزایش قیمت دلار در بازار آزاد طی هفته گذشته به دنبال رشد قیمت این کالا در صرافی بانک ها اتفاق افتاد هر چند تشدید تحریم ها علیه کشورمان نیز بر این موضوع بی تاثیر نبود.

کاهش قیمت در بازار سکه و طلا
قیمت سکه و طلا نیز امروز در پی کاهش اندک قیمت دلار و بدنبال تغییر قیمت انس جهانی و تحولات بین المللی کاهش یافت تا جایی که هم‌اکنون در بازار آزاد طلای ۱۸ عیار هرگرم ۷۳۶ هزار تومان و سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۷میلیون و ۶۰۰ هزار تومان و قیمت سکه طرح قدیم ۷ میلیون و ۳۶۰ هزار تومان است.

قیمت نیم‌سکه بهار آزادی نیز ۳ میلیون و ۷۷۰ هزار تومان، ربع‌سکه بهار آزادی ۲ میلیون و ۶۰ هزار تومان و سکه گرمی یک میلیون و ۷۰ هزار تومان تعیین و به فروش می‌رسد.

هر گرم طلای ۲۴ عیارنیز اکنون ۹۸۵ هزار تومان و هر مثقال طلا ۳ میلیون و ۱۹۱ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، همچنین هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۷۳۷ دلار معامله می‌شود.

این در حالی است که روز پنج شنبه گذشته قیمت طلای ۱۸ عیار هرگرم ۷۴۲ هزار تومان سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید ۷میلیون و ۶۵۰ هزار تومان دادو ستد می شد.

به گزارش بازار، با وجودی که قیمت ها در بازار ارز در میدان فردوسی و حوالی آن با تغییر قیمت مواجه و همراه با نوسان است اما التهاب آنچنانی در این بازار که منجر به جهش قیمت ها باشد به چشم نمی خورد. از طرفی با توجه به ثبات قیمت ارز در صرافی بانک ها و کاهش نرخ رسمی ۳۳ ارز لز سوی بانک مرکزی قیمت ها اکنون در بازار روندی با ثبات و با رشد خزنده رو به پایین همراه است.

نرخ رسمی ۳۳ ارز کاهش یافت
همچنین بانک مرکزی نرخ رسمی ۴۷ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر اساس آن نرخ ۳۳ ارز از جمله یورو و پوند کاهش و قیمت ۴ ارز افزایش یافت؛ همچنین نرخ دلار و ۹ ارز دیگر نیز ثابت ماند.

بر اساس اعلام بانک مرکزی هر دلار آمریکا برای امروز «شنبه بیستم و چهارم خرداد ۹۹» بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین هر پوند انگلیس با ۷۲۸ ریال کاهش به قیمت ۵۲ هزار و ۶۹۰ ریال و هر یورو با ۵۰۰ ریال کاهش به قیمت ۴۷ هزار و ۲۷۸ ریال اعلام شد.

کد خبر: ۲۴٬۰۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha