۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۹
۹۳ کارگاه قالیبافی در استان سمنان مشغول به فعالیت است 
رئیس صمت استان سمنان در گفتگو با بازار: 

۹۳ کارگاه قالیبافی در استان سمنان مشغول به فعالیت است 

سمنان- احمدی، رئیس صنعت معدن و تجارت استان سمنان از فعالیت ۹۳ کارگاه تولید فرش و قالی در این استان خبر داد و گفت: استان سمنان ۱۲ هزار بافنده فرش دارد. 

یادگار احمدی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه در استان سمنان ۹۳ کارگاه قالیبافی وجود دارد، ابراز کرد: ۵۸ کارگاه متمرکز و ۳۵ کارگاه به صورت غیرمتمرکز در سراسر استان سمنان فرش، قالی و انواع تابلو فرش و زیرانداز ها را تولید می کنند.

وی با بیان اینکه هشت مجتمع قالیبافی نیز در استان سمنان وجود دارد، ابراز کرد: بخش اعظمی از کارگاه های قالیبافی در شاهرود، دامغان و سنگسر وجود دارد.

رئیس سازمان صمت استان سمنان با بیان اینکه این استان ۱۱ هزار و ۹۱۰ قالیباف و بافنده فرش دارد، بیان کرد: فرش همواره یکی از مهمترین تولیدات صنایع دستی در استان سمنان بوده است.

احمدی با بیان اینکه از شهریورماه سال قبل تا شهریورماه امسال ۳۲۰ متقاضی تسهیلات قالیبافی در استان سمنان به بانک ها معرفی شدند، تاکید کرد: مجموع ۲۷۰ میلیارد ریال تسهیلات به این تولید کنندگان پرداخت شده است.

وی با بیان اینکه ۸۰۵ مورد بازدید از کارگاه های تولید قالی و فرش در استان سمنان از شهریورماه سال قبل تا ابتدای شهریورماه امسال صورت گرفته است، افزود: بیمه قالی بافی یکی از تاکیدات همیشگی در این بازدید ها از سوی کارشناسان صمت استان بوده است.

رئیس صنعت معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه در بازه زمانی مذکور همچنین ۵۰ هزار و ۸۷۴ مورد بازرسی از کل اصناف استان صورت گرفته است، گفت: یک هزار و ۴۴۲ گزارش نیز درباره اصناف مورد رسیدگی بازرسان صنعت معدن و تجارت استان قرار گرفته است.

احمدی از تشکیل یک هزار و ۱۷۲ پرونده برای اصناف در بازرسی های یکسال گذشته بازرسان صمت استان سمنان خبر داد و بین کرد: سه هزار و ۳۶۸ مورد تخلفات اصناف طی بازه زمانی یک ساله اخیر مورد شناسایی و برخورد قرار گرفته است.

کد خبر: ۲۴۰٬۰۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha