۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۸
افزایش نسبی حجم معاملات و قیمت طلا در بازارهای جهانی
تحلیل بازار جهانی طلا؛

افزایش نسبی حجم معاملات و قیمت طلا در بازارهای جهانی

با آغاز هفته معاملاتی جاری، میزان خریداران طلا در بازارهای آسیایی افزایشی نسبی یافته و قیمت هر انس از این فلز گرانبها به ۱۹۱۶ دلار رسید.

به گزارش خبرنگار بازار، با آغاز هفته معاملاتی جاری، میزان خریداران طلا در بازارهای آسیایی افزایشی نسبی یافته است.

دلیل اصلی افزایش مشتریان طلا در بازار، کاهش شاخص دلار در صبح روز دوشنبه اعلام شده است که به صورت سنتی به نفع بازار طلا می باشد.

لازم به ذکر است قیمت طلا در روز دوشنبه بین ۱۹۰۳ تا ۱۹۰۴ دلار بوده و این در حالیست که صبح روز دوشنبه قیمت هر انس طلا به ۱۹۱۶ دلار افزایش یافته که بالاترین قیمت دو هفته ای این فلز گرانبها محسوب می شود.

عمده تغییرات مثبت حاصل شده در بازارهای جهانی مربوط به سخنرانی جروم پاول، رئیس فدرال رزرو در جریان برگزاری «سمپوزیوم جکسون هول» می باشد که اگرچه بر اهمیت ادامه سیاست افزایش نرخ بهره بانکی تاکید داشت، اما لحنی محتاطانه در این خصوص اتخاذ کرد؛ لحنی که نشان از دستکم یک مرحله دیگر افزایش نرخ بهره در سال جاری میلادی دارد.

همین موضوع باعث شد تا صبح روز دوشنبه اکثر بازارهای مالی با رشدی نسبی مواجه شوند که طلا نیز از این قاعده مستثنی نیست. با اینحال، اقتصاد چین همچنان در وضعیت مناسبی برخوردار نبوده و دولت این کشور روز یکشنبه از کاهش معاملاتی بورسی در چین خبر داد. این موضوع می تواند همچنان به عنوان فاکتوری منفی در تحلیل فاندامنتال طلا محسوب شود.

کد خبر: ۲۳۹٬۹۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha