۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۹
افتتاح خط تولید ۱۴ هزار تنی کویر تایر

افتتاح خط تولید ۱۴ هزار تنی کویر تایر

با افتتاح خط تولید ۱۴ هزار تنی شرکت کویر تایر، سهم این شرکت در تولید لاستیک خودروهای شاسی بلند به ۴۱ درصد در بازار داخلی ارتقاء یافت.

به گزارش بازار، در مراسمی با حضور استاندار خراسان جنوبی، مدیرعامل گروه مدیریت سرمایه گذاری امید، مدیران کل استانی و مدیران ارشد کویر تایر، خط تولید جدید این شرکت راه اندازی شد.

در این مراسم علی صالح آبادی، مدیرعامل گروه مدیریت سرمایه گذاری امید گفت: کویر تایر جزو شرکت های بزرگ استان و شرکت های موفق زیرمجموعه مدیریت سرمایه گذاری امید است. در طی سال ها فعالیت، این شرکت موفق شده به ظرفیت تولید ۳۱ هزار تنی برسد که امروز با حرکتی شایسته، این ظرفیت ۵۰ درصد اضافه شده و به ۴۵ هزار تن می رسد.

وی افزود: این اتفاق مثبتی برای سهامداران این شرکت است.

صالح آبادی ادامه داد: کویر تایر جزو اولین شرکت هایی بود که وارد فرابورس شد و امروز خوشحالیم که این شرکت بیش از ۳۱ هزار سهامدار خرد دارد.

وی افزود: این نشان می دهد خوشنامی و سابقه این شرکت موجب حضور گسترده سهامداران شده و میتوان گفت کویرتایر جزو شرکت های سهامی عام حقیقی است. در این شرکت بیش از ۶ هزار نفر شاغل هستند که ۲۵ درصد از آنان از خانواده شهدا هستند. فروش این شرکت به تنهایی معادل ۸۵ درصد سه محصول اصلی استان (زعفران، زرشک و عناب) است.

صالح آبادی تصریح کرد: کویرتایر در شاخص های مختلفی حائز رتبه بالاست. این شرکت در حوزه دانش بنیان حضور فعالی دارد که این موضوع مورد حمایت مدیریت سرمایه گذاری امید است.

وی عنوان کرد: مدیریت سرمایه گذاری امید بیش از ۲۰۰ همت سرمایه گذاری دارد که در حوزه های مختلف از جمله معدن و فولاد، سیمان و ساختمان، نفت، نیرو و موارد دیگر توزیع شده است. اخیراً تصمیم گرفتیم دو هلدینگ در حوزه نفت، گاز و پتروشیمی و سیمان و ساختمان راه اندازی کنیم که این موارد موجب تقویت سود برای سهامداران خواهد شد.

وی با اشاره به کسب رتبه برتر توسط شرکت متبوع در بورس کالا ابراز داشت: شفافیت، موضوع مهمی است. امیدواریم همان طور که به دلیل عرضه شفاف محصولات فولادی رتبه برتر را در بورس کالا به دست آوردیم، محصولات کویر تایر نیز از طریق بورس به فروش برسد.

سید محمد حسین زینلی، مدیرعامل کویر تایر، در این مراسم گفت: صنعت تایر ایران رتبه چهاردهم را در سطح جهان دارد و با توجه به اینکه هر ساله بر میزان تولید محصولات خودرویی اضافه می شود، نیاز به تامین تایر برای انواع خودرو امری ضروری است.

وی با اشاره به اینکه این خط تولید برای تامین لاستیک خودروهای شاسی بلند طراحی شده است گفت: در سال های اخیر ۲۲ درصد از خودروهای کشور شاسی بلند بوده اند که لاستیک مورد نیاز آنها وارداتی بوده است. این خط تولید ۴۱ درصد از نیاز کشور به لاستیک خودروهای شاسی بلند را تامین میکند.

وی ادامه داد: یکی از افتخارات ما این است که ۴۲ درصد از ماشین آلات مورد نیاز در این خط تولید، ساخت داخل است. برای راه اندازی این خط تولید هزار و چهل و دو میلیارد تومان هزینه شده است و این در حالی است که هزینه ساخت خط تولید جدید کویر تایر نصف هزینه ای است که در کشورهای دیگر برای راه اندازی چنین خطی پرداخت می شود.

وی عنوان کرد: ۴۲ درصد از منابع لازم برای این خط تولید توسط سهامداران تامین شده که در این میان جا دارد به طور ویژه از مدیریت سرمایه گذاری امید تشکر کنم که حمایت کاملی را از کویر تایر انجام داده است.

کد خبر: ۲۳۹٬۹۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha