۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷
تولید ۱۱.۵ میلیون تن شیر در کشور
معاون وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد

تولید ۱۱.۵ میلیون تن شیر در کشور

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در کشور بالغ بر ۱۱.۵ میلیون تن شیر و ۹۰۰ هزار تن گوشت تولید می‌شود که اگر این میزان تولید انجام نمی‌شد، واردات این حجم از شیر و گوشت هم امکان پذیر نبود.

به گزارش بازار، محمدابراهیم حسن نژاد، در آیین افتتاح مجتمع شیر و گوشت دامدشت ساوه اظهار کرد: این مجموعه عظیم تولیدی در عرصه سخت تولید به توفیقات بسیاری دست یافته است و توانسته سهم بسزایی در تامین شیر و گوشت و فرآورده‌های آن در کشور داشته باشد.

وی افزود: استان مرکزی علاوه بر مزیت صنعتی در حوزه کشاورزی و دامی نیز دارای مزیت است و حتی این بخش از تولید بر سایر مولفه های تولیدی سایه انداخته است.

حسن نژاد اظهار کرد: میزان تولید روزانه گوشت در استان مرکزی ۵۰ هزار تن و شیر ۳۸۰ هزار تن است که ظرفیت بزرگی برای تامین نیاز کشور از حیث تامین پروتئین و فرآورده‌های دامی و لبنی است.

وی با اشاره به اینکه بخش کشاورزی مهمترین بخش اقتصاد کشور است، اظهار کرد: در کشور بالغ بر ۱۱.۵ میلیون تن شیر و ۹۰۰ هزار تن گوشت تولید می‌شود که اگر این میزان تولید انجام نمی شد، واردات این حجم از شیر و گوشت هم امکان پذیر نبود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: امنیت غذایی کشور به دست تولیدکنندگان صنعت دام رقم می‌خورد و گروه میهن که در حوزه دامپروری سرمایه‌گذاری می‌کند و منطبق با سیاست‌های توسعه کشاورزی حرکت می‌کند از جمله مجموعه‌هایی است که در تامین امنیت غذایی نقش آفرین است.

وی افزود: مجتمع شیر و گوشت دامدشت در فارم های متنوع در راستای توسعه و تولید انواع دام مولد و شیری با ورود نژادهای دو منظوره و نژادهایی که شیر با کیفیت تولید کند، می‌تواند به یک مجموعه عظیم تولیدی و برتر کشور تبدیل شود.

حسن نژاد افزود: فعالیت این مجتمع موجب ایجاد اشتغال و کارآفرینی شده و توانسته با جذب نیروی کار در منطقه غرق آباد و نوبران نرخ بیکاری را منفی کند.

کد خبر: ۲۳۹٬۹۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha