۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۰:۳۷
قرارگاه مرکزی اربعین حسینی آغاز به کار کرد
معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای:

قرارگاه مرکزی اربعین حسینی آغاز به کار کرد

قرارگاه مرکزی اربعین حسینی با هدف پایش و رصد ناوگان حمل و نقل عمومی بین‌شهری در محورهای منتهی به مرزهای کشور در مرکز مدیریت راه‌های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آغاز به کار کرد.

به گزارش بازار به نقل از راه و شهرسازی، محمد تیموری معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، گفت: همزمان با آغاز به کار قرارگاه اربعین‌حسینی، از چهار سامانه صفحه ویژه اربعین حسینی سایت ۱۴۱، سامانه مدیریت ناوگان راهداری مجهز به ردیاب با قابلیت رصد لحظه‌ای ناوگان حمل و نقل بین شهری اعزامی به مرزهای کشور، سامانه داده کاوی پلاک خوان (داپ) و سامانه شاخص های وضعیت ترافیکی رونمایی شدند.

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در خصوص رونمایی از سامانه مدیریت ناوگان راهداری مجهز به ردیاب گفت: این سامانه با قابلیت رصد لحظه‌ای ناوگان راهداری، امکان نمایش مشخصات وسایل نقلیه و راننده بر روی نقشه و موقعیت مکانی را دارد.

تیموری با اشاره به رونمایی از سامانه شاخص‌های ترافیکی بیان کرد: این سامانه به منظور بررسی وضعیت ترافیک و رصد زمان سفر با استفاده از پردازش تصویر وضعیت ترافیک گوگل در مسیرهای منتهی به مرز مهران، با قابلیت شناسایی گلوگاه‌ها و طول صف راه‌اندازی شده است.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، وی افزود: ارائه نقاط گلوگاهی دائمی و غیردائمی به صورت آنلاین، طول صف ایجاد شده در مقاطع مختلف مسیرهای منتهی به مرز مهران، زمان سفر در مسیرهای مختلف و تعیین ساعت شلوغی از ویژگی های اصلی این سامانه دانست.

معاون برنامه‌ریزی سازمان گفت: سامانه داپ یکی دیگر از سامانه هایی است که امکان رصد ناوگان اتوبوسی و صحت‌سنجی صورت وضعیت‌های صادر شده به مرزهای اربعین حسینی با استفاده از داده‌های دوربین‌های مرکز مدیریت راه‌ها را دارد. وی افزود: در این سامانه با استفاده از داده دوربین‌های پلاک خوان، دفاتر مرتبط می‌توانند مسیرهایی که باید اتوبوس‌ها طی کنند را بررسی و در صورت تخلف با راننده وسیله نقلیه تماس گرفته می‌شود.

کد خبر: ۲۳۹٬۹۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha