۶ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۷:۴۰
۵۸۰۰ اردبیلی از مسکن ملی بهره مند می شوند
مدیرکل بنیاد مسکن اردبیل:

۵۸۰۰ اردبیلی از مسکن ملی بهره مند می شوند

اردبیل- مدیرکل بنیاد مسکن اردبیل گفت: این بنیاد برای پنج هزار و ۸۰۰ نفر در استان پروژه مسکن ملی تعریف و اجرای آن را بر عهده دارد.

حامد کیخسروی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار گفت: ۳۵ هزار و ۵۸۲ نفر در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر استان اردبیل برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند که از بین آنها ۹ هزار و ۹۵۰ نفر واجد شرایط تشخیص داده شدند.

وی تصریح کرد: از این تعداد پنج هزار و ۳۰۰ نفر پرداختی اولیه را انجام داده و ما مصمم به احداث و تحویل واحدهای مسکونی برای این متقاضیان هستیم.

۱۳ هزار واحد سهم مقاوم سازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی در اردبیل

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل از احداث مسکن شهرک سردار سلیمانی به ظرفیت ۲ هزار و ۴۰۰ واحد به همت بنیاد مسکن استان خبر داد و گفت: در شهر اردبیل تسهیلات پرداختی ۵۵۰ میلیون تومان و در سایر شهرها تا ۵۰۰ میلیون تومان با نرخ سود ۱۸ درصد و بازپرداخت ۱۲ ساله تعیین و تعریف شده است.

کیخسروی افزود: در کنار مشارکت بنیاد مسکن در قالب این طرح، برای روستاییان نیز پرداخت ۲۰۰ میلیون تسهیلات با نرخ سود پنج درصد تعریف شده که سهمیه استان در این سه سال در بحث مقاوم سازی و بهسازی واحدهای مسکونی روستایی ۱۳ هزار واحد بوده است.

میانگین مقاوم سازی مسکن روستایی در اردبیل بالاتر از متوسط کشوری

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سال ۱۴۰۰ سهمیه ابلاغی استان پنج هزار و ۱۰۰ واحد، در سال گذشته چهار هزار واحد و امسال نیز چهار هزار واحد سهمیه مقاوم سازی مسکن به استان ابلاغ شده که تاکنون ۷۳ درصد به مرحله عقد قرارداد و ۹۸ درصد معرفی به بانک انجام شده است.

کیخسروی اضافه کرد: در بحث مقاوم سازی مسکن روستایی ۱۰۰ هزار واحد مسکن روستایی در استان اردبیل از این تسیهلات بهره مند شدند که میانگین مقاوم سازی مسکن روستایی در این استان بالاتر از متوسط کشوری ۶۴ درصد است.

وی در مورد خدمات متنوع بنیاد مسکن بیان کرد: یک هزار و ۸۵۹ روستا در استان اردبیل شناسایی شده که برای این روستاها تهیه و اجرای طرح هادی، بازنگری در این طرح ها، ارائه تسهیلات بهسازی و مقاوم سازی، سنددار کردن اراضی و مساکن روستایی و همچنین اجرای طرح منظومه های روستایی به همراه طرح نهضت ملی مسکن از جمله کارکردها و فعالیت های بنیاد مسکن در سال های اخیر بوده است.

اجرای طرح هادی در ۲۳۰ روستا

کیخسروی در ادامه سخنان خود اظهار کرد:: در حوزه تهیه طرح هادی نیز یک هزار و ۱۳ روستا از این اسناد بالادستی بهره مند شدند و در استان اردبیل تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار دارای طرح هادی هستند.

وی تصریح کرد: امسال در ۲۳۰ روستای استان طرح هادی با مشخصات عمرانی و فنی اجرایی می شود که امیدواریم ماحصل آن به عمران و آبادانی روستاها منجر شود.

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل به سنددار کردن اراضی روستایی نیز اشاره کرد و گفت: ۱۰۶ هزار جلد سند در روستاها صادر شده و این روند به صورت رایگان و در قالب چرخه تبدیل سند دفترچه ای به تک برگی در حال انجام است.

کد خبر: ۲۳۹٬۸۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha