۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۸:۵۴
آلودگی هوای اصفهان به وضعیت خطرناک رسید| احتمال تعطیلی روز دوشنبه
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان:

آلودگی هوای اصفهان به وضعیت خطرناک رسید| احتمال تعطیلی روز دوشنبه

اصفهان - شیشه فروش، مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: با توجه به ثبت شاخص کیفی هوا در وضعیت خطرناک در ایستگاه‎های مختلف هواشناسی اصفهان، امشب درارتباط با تعطیلی روز دوشنبه تصمیم‌گیری می‌شود.

منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون ۴۵ روز هوای ناسالم به دلیل گردو غبار در اصفهان ثبت شده است، اظهار کرد: امروز شاخص کیفی هوا در برخی ایستگاه به رنگ قرمز درآمده و در برخی ایستگاه ها تا بیش از ۳۰۰ (AQI) نیز رسید.

وی با بیان اینکه این شرایط و ماندگاری توده هوا تا فردا وجود دارد اما امید است با تغییرات جوی و وزش باد غربی از بعدازظهر فردا از غلظت آلاینده ها کاسته شود، افزود: دلیل شرایط کانونی فعال شدن کانون های گرد و غبار در کویرهای مرزهای سمنان و شمال اردستان است.

مدیرکل مدیرت بحران استانداری اصفهان تاکید کرد: وزش تندبادهای لحظه ای سبب خیزش گرد و غبار و نفوذ آن به اکثر مناطق استان اصفهان به ویژه شمال، شرق و مرکز آن شده است که کاهش میدان دید، افزایش غلظت آلاینده ها و کاهش کیفیت هوا را به همراه داشت.

تشکیل کارگروه اضطرار آلودگی هوا

وی ادامه داد: صبح امروز جلسه اضطرار آلودگی هوا تشکیل شد، امشب باز هم جلسه کارگروه اضطرار آلودگی هوا تشکیل می‌شود و نتیجه نهایی درباره تعطیلی فردا متعاقباً اعلام خواهد شد.

شیشه فروش تصریح کرد: مردم به‌ویژه افراد آسیب پذیر و بیماران قلبی ریوی تا جای ممکن از تردد در فضای باز پرهیز کنند و در صورتی‌که ناچار به تردد هستند از ماسک استفاده کنند.

گفتنی است بر اساس اطلاعات مندرج در سامانه پایش کیفی هوای سازمان حفاظت محیط زیست، شاخص لحظه ای کیفیت هوا در کلانشهر اصفهان در ساعت ۱۰ صبح امروز به ۳۳۷ (AQI) رسید که نشانه وضعیت خطرناک است.

کد خبر: ۲۳۹٬۸۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha