۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۲:۲۸
پروژه «ساخت ۱۱۰۰ واحد مسکونی» در شاهرود کلنگ زنی می شود
مدیرکل راه و شهرسازی شرق سمنان در گفتگو با بازار:

پروژه «ساخت ۱۱۰۰ واحد مسکونی» در شاهرود کلنگ زنی می شود

شاهرود- عمیدی، مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان از کلنگ زنی پروژه بزرگ ساخت یک هزار و ۱۲۲ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در شهرستان های شاهرود و میامی طی هفته دولت خبر داد.

امیر عمیدی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، ضمن اشاره به طرح های راه و شهرسازی شهرستان شاهرود و میامی و ضمن بیان اینکه ۱۸ طرح عمرانی و راه سازی در مجموعه راه و شهرسازی شرق استان سمنان طی هفته دولت به بهره برداری می رسد، ابراز کرد: برای اجرای مجموع این ۱۸ طرح ۵۷۰ میلیارد تومان اعتبار هزینه شده است.

وی با بیان اینکه راه های روستایی در زمره تاکیدات ما در اجرای طرح های عمرانی هفته دولت در شرق استان سمنان بوده است، افزود: طی ایام هفته دولت آسفالت و بهسازی راه های روستایی شرق استان سمنان به میزان ۹.۲ کیلومتر، روکش آسفالت شرق استان سمنان به میزان ۸.۱ کیلومتر و ۱۱ دستگاه ابنیه فنی روستایی نیز افتتاح خواهد شد.

کلنگ زنی طرح های هفته دولت

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان از کلنگ زنی پروژه ۴۸.۵ کیلومتری راه سازی و هشت دستگاه دوربرگردان و مسیر آبرو طی ایام هفته دولت در شهرستان های شاهرود و میامی خبر داد و گفت: ساماندهی ورودی روستای عباس آباد با اعتبار دو میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان از جمله طرح های قابل کلنگ زنی در هفته دولت است.

عمیدی از کلنگ زنی طرح یک هزار و ۱۲۲ واحد مسکونی طی ایام هفته دولت با حضور مسئولان استانی و شهرستانی خبر داد و گفت: مسیر کریدور آزادشهر به شاهرود در محدوده روستای زرگر نیز دیگر طرح مهم قابل کلنگ زنی در هفته دولت در شهرستان شاهرود خواهد بود.

۸۹ پروژه نهضت ملی مسکن در بافت فرسوده شهرهای شاهرود و بسطام نیز آماده بهره برداری شده است

وی با بیان اینکه پروژه های راه و شهرسازی شرق استان سمنان در سال جاری طبق مصوبه استانداری سمنان تنها در یک هفته افتتاح نخواهد شد بلکه تا پایان شهریورماه مراسم افتتاح آنها به صورت جزء به جزء انجام می شود، بیان کرد: مزیت این اقدام اطلاع رسانی دقیق مردم از پروژه های قابل اجرا است.

روکش راه های روستایی

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان با بیان اینکه روکش آسفالت محور لووه به دشت شاد تکمیل شده و نهایتاً تا هفته آتی این طرح نیز تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید، افزود: اجرای آسفالت بکران - محمد آباد پل ابریشم از دیگر طرح های قابل بهره برداری در این ایام در شرق استان سمنان است.

عمیدی با بیان اینکه خرابی روکش آسفالت محور اصلی کریدور تهران - مشهد در محدوده شاهرود و میامی یکی از مواردی بود که بسیار هم مورد شکایت مردم قرار داشت، تاکید کرد: سه قرارداد برای بهسازی محور از سوی راه و شهرسازی شرق استان منعقد شد که از جمله آنها می توان به اجرای بهسازی شاهرود- دامغان اشاره کرد که قرار داد آن انجام و در زمره طرح های قابل بهره برداری ما در هفته دولت خواهد بود.

وی با بیان اینکه ۸۰ درصد از مسیر شاهرود - دامغان مورد لگه گیری کامل قرار گرفته و قسمت هایی از آن باقی مانده که امیدواریم در اعتبارات ۱۴۰۲ بتوانیم اعتبارات آن را داشته باشیم، افزود: در مسیر میامی - کاهک نیز پروژه ۸۰ میلیارد تومانی را داریم که در سفر کمیسیون عمران مجلس ابلاغ شد که خوشبختانه قرارداد آن نیز بسته شده و طرح در حال احداث است.

کاهک برای دهه فجر

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان با بیان اینکه محور کاهک به افتتاح در ایام هفته دولت نخواهد رسید در نتیجه آن را در ایام الله دهه فجر سال ۱۴۰۲ به بهره برداری خواهیم رساند، گفت: یکی دیگر از طرح های مهم ما در شرق استان تقاطع رویان شاهرود بود که بهسازی آن به واسطه خطرآفرینی همواره مورد مطالبه مردم قرار داشته است.

عمیدی با بیان اینکه اتصال محور رویان به بزرگراه تهران - مشهد یکی از مطالبات مردم بود که در این زمینه با اعتباراتی که از سازمان راهداری اخذ شد توانستیم طرح را تکمیل کنیم و در آستانه بهره برداری قرار گیرد، گفت: مسیر روستای درخانیاب، روشنایی سه راهی تاش مجن و آسفالت روستای گرمه و کلامو، پروژه میغان که از طرح های سفر استاندار به منطقه بود خوشبختانه از دیگر طرح های قابل بهره برداری ما در شهرستان شاهرود هستند.

یکی از طرح هایی که مردم شهرستان میامی مدت ها منتظر اجرای آن بودند طرح اتصال محمد آباد پل ابریشم به میامی است که شش کیلومتر از این طرح آماده بهره برداری شد

وی با بیان اینکه ۸۹ پروژه نهضت ملی مسکن در بافت فرسوده شهرهای شاهرود و بسطام نیز آماده بهره برداری شده است، بیان کرد: یکی از اقدامات دولت سیزدهم در هفته دولت، افتتاح همزمان ۱۰۰ هزار واحد مسکونی بود که با پیگیری های انجام شده ۶۲۸ واحد مسکونی نهضت ملی و مسکن مهر باقی مانده در شهرستان شاهرود در زمره این طرح ها گنجانده و شاهد افتتاح آن بودیم.

راه های روستایی میامی

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان با بیان اینکه یکی از مهمترین مشکلات شهرستان میامی راه های روستایی است، تاکید کرد: یکی از طرح هایی که مردم شهرستان میامی مدت ها منتظر اجرای آن بودند طرح اتصال محمد آباد پل ابریشم به میامی است که شش کیلومتر از این طرح آماده بهره برداری شده و سه کیلومتر دیگر نیز طی هفته آتی اجرایی خواهد شد.

عمیدی با بیان اینکه پروژه راهسازی فرود به شفیع آباد از جمله مطالبات ۱۹ ساله مردم بود که خوشبختانه این طرح هم اجرایی شده است، ابراز کرد: دو کیلومتر و ۸۰۰ متر از این طرح آسفالت شده و دو کیلومتر دیگر نیز هفته دیگر آماده خواهد شد.

به گزارش بازار، استان سمنان دو راه و شهرسازی یکی در استان سمنان و دیگری در شرق استان سمنان ( شاهرود و میامی) دارد.

کد خبر: ۲۳۹٬۷۱۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha