۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۸
انواع غذاهایی که با سرخ کن بدون روغن می توانید بپزید

انواع غذاهایی که با سرخ کن بدون روغن می توانید بپزید

یکی از لوازم ‌برقی‌ خانگی که امروزه با استقبال و توجه فراوانی مواجه شده، سرخ کن بدون روغن است. افراد بسیاری این دستگاه را خریداری کرده و غذاهای خوشمزه و بی‌نظیری را با آن می‌پزند.

بازار: یکی از لوازم ‌برقی‌ خانگی که امروزه با استقبال و توجه فراوانی مواجه شده، سرخ کن بدون روغن است. افراد بسیاری این دستگاه را خریداری کرده و غذاهای خوشمزه و بی‌نظیری را با آن می‌پزند. جالب است بدانید غذاهایی که با استفاده از سرخ کن بدون روغن پخته می‌شوند، بسیار لذیذ هستند.

سرخ کن بدون روغن چیست؟

بهتر است قبل از آنکه با انواع غذاهایی که می‌توان با استفاده از سرخ کن بدون روغن پخت بپردازیم، با این دستگاه آشنا شویم. می‌توان گفت این دستگاه نوعی اجاق همرفتی است که روی کابینت آشپزخانه قرار می‌گیرد. خوب است بدانید که عملکرد این دستگاه، سرخ ‌کردن غذا نیست؛ بلکه با جریان همرفتی که دارد یعنی با استفاده از هوای درون دستگاه، غذایی سالم و به شکل سرخ‌شده را آماده می‌کند. air fryer نام انگلیسی و سرخ کن با هوا نام دیگر این دستگاه است.

این دستگاه می‌تواند چندین کار را انجام دهد و آشپزی را برای شما آسان‌تر کند. گرم‌ کردن غذاهای باقی‌مانده، کبابی ‌کردن گوشت و سبزیجات، برشته کردن آجیل، پختن غذاهای یخ‌زده آماده به طبخ، پختن میان وعده‌هایی همچون بیسکوییت، مافین، کیک‌های کوچک و کوکی ازجمله کارهایی است که این دستگاه انجام می‌دهد.

افزایش سرعت آشپزی، کاربری راحت، شستشوی آسان و صرفه‌جویی در مصرف انرژی از دیگر مزیت‌های سرخ کن بدون روغن هستند. استفاده از سرخ کن‌های بدون روغن موجب پختن غذاهای سالم‌تری خواهد شد؛ اما قطعا طعم غذاهایی که با استفاده از این دستگاه پخته می‌شوند، متفاوت است. ازاین‌رو نباید انتظار داشته باشید که طعم غذای آماده شده در این دستگاه همچون غذاهای معمولی باشد.

افرادی که در منزل خود فر ندارند، کسانی که به غذاهای کم روغن و سبزیجات علاقه دارند و آن دسته از افرادی که از غذاهای یخ‌زده آماده‌ به ‌طبخ استفاده می‌کنند، می‌توانند از این دستگاه بهره ببرند.

چه غذاهایی را می‌توان با استفاده از سرخ کن بدون روغن آماده کرد؟

با تمام تعاریفی که از این دستگاه شده است، قطعا می‌پرسید که با استفاده از سرخ کن بدون روغن می‌توانید چه غذاهایی را طبخ کنید. خوب است با چند مورد از این غذاها آشنا شویم.

۱. سیب‌زمینی سرخ‌کرده

سیب‌زمینی سرخ‌کرده یکی از محبوب‌ترین خوراکی‌ها در سراسر جهان است. درواقع کمتر کسی وجود دارد آن را دوست‌نداشته باشد. با توجه به اینکه این غذا در روغن فراوانی سرخ می‌شود از کالری بسیاری برخوردار است. ازاین‌رو افرادی ناچار هستند که این غذای خوشمزه را میل نکنند. شما می‌توانید سیب‌زمینی سرخ کرده را با استفاده از سرخ کن بدون روغن به‌صورت ترد و خوشمزه همچنین کم‌کالری درست کنید.

یکی از روش‌های تهیه این غذای خوشمزه این است که سرخ کن را در دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت قرار دهید و ۵ دقیقه صبر کنید. سپس به سیب‌زمینی‌های برش خورده مقدار کمی روغن زیتون و ادویه اضافه نمایید. حال کافی است تا سیب‌زمینی‌ها را به‌طور یک‌لایه در سبد سرخ کن قرار دهید تا سرخ شوند.

لنگرانواع غذاهایی که با سرخ کن بدون روغن می توانید بپزید

۲. همبرگر

مدت‌ها است که فست‌فودها در میان مردم به محبوبیت فراوانی رسیده‌اند و همبرگر یکی از پرطرفدارترین آن‌ها محسوب می‌شود. این غذا هنگامی که در روغن سرخ شود کالری و چربی بسیاری خواهد داشت. شما می‌توانید این غذای خوشمزه را با سرخ کن هوا و بدون استفاده از روغن آماده کنید. برای این کار کافی است تا همبرگر آماده را از فروشگاه تهیه نمایید و بدون اضافه ‌کردن روغن آن را درون سرخ کن قرار دهید. معمولا بین ۱۰ الی ۱۵ دقیقه زمان نیاز است تا همبرگر شما در حرارت متوسط تا زیاد آماده شود.

۳. بال مرغ

می‌توان گفت سرخ کن بدون روغن یکی از بهترین ابزار در آشپزخانه است که در شرایط خاص و حساس کمک فراوانی به شما می‌کند. این دستگاه برای پخت سریع غذای منجمد عملکرد بی‌نظیری دارد. بال مرغ یکی از لذیذترین غذاهایی است افراد بسیاری به آن علاقه دارند. برای پخت این غذا درون سرخ کن بدون روغن لازم است تا دستگاه را در دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت به مدت ۵ دقیقه روشن نمایید. بهتر است ابتدا بال‌های مرغ را با استفاده از دستمال کاغذی خشک کنید. چنانچه به روغن زیتون علاقه دارید، می‌توانید مقداری از آن را بر روی بال‌های مرغ بریزید.

ادویه موردنظر خود را به بال مرغ اضافه نمایید و یک لایه از آن را در سبد سرخ کن قرار دهید. حدود ۸ دقیقه زمان نیاز است تا یک طرف بال‌ها بپزد و سپس باید آن‌ها را برگردانید تا طرف دوم بال‌های مرغ نیز حدود ۸ دقیقه بپزند.

۴. استیک

شاید باورتان نشود؛ اما شما می‌توانید با استفاده از سرخ کن بدون روغن، استیک را به ساده‌ترین روش ممکن طبخ کنید. در ابتدا باید حدود ۲۰ الی ۳۰ دقیقه به استیک‌ها زمان دهید تا به دمای اتاق برسند. این کار را برای پخت یکنواخت و لطیف ‌شدن استیک‌ها انجام می‌دهید. سرخ کن بدون روغن را برای ۵ دقیقه در دمای ۴۰۰ درجه فارنهایت قرار دهید. با روغن زیتون سطح استیک را مقداری چرب کرده و به هر دو طرف آن نمک، فلفل و پودر سیر بزنید. حال نوبت آن است که استیک‌ها را به‌طور یک لایه درون سبد سرخ کن بگذارید.

دمای سرخ کن را تغییر ندهید و اجازه دهید تا استیک برای ۵ دقیقه پخته شود. پس از آن استیک را برگردانید و صبر کنید تا حدود ۹ دقیقه بپزد. بهتر است پس از خارج‌ کردن استیک‌ها حدود ۵ دقیقه صبر کنید و در برش دادن آن‌ها عجله نکنید.

معرفی بهترین سرخ‌ کن‌های بدون روغن موجود در بازار

این دستگاه در مدل‌های مختلف و توسط برندهای گوناگونی طراحی و تولید می‌شود. برخی از سرخ کن‌های بدون روغن موجود در بازار عملکرد بهتری داشته و پرفروش‌تر هستند.

لنگرانواع غذاهایی که با سرخ کن بدون روغن می توانید بپزید

برخی از بهترین سرخ کن‌های هوا به شرح زیر است:

۱. سرخ کن بدون روغن مدل HD۹۲۷۰/۹۱ برند فیلیپس

سرخ کن بدون روغن فیلیپس در این مدل دارای توان مصرفی ۲۰۰۰ وات است. سیستم قطع‌کن خودکار، فیلتر قابل تعویض و صفحه نمایش دیجیتال ازجمله ویژگی‌های مثبت این دستگاه محسوب می‌شوند. ظرفیت این دستگاه ۶.۲ لیتر است. بهتر است این دستگاه را از بهترین نمایندگی های فیلیپس خریداری نمایید. اینگونه خیال شما بابت اصالت و کیفیت آن آسوده خواهد بود.

۲. سرخ کن بدون روغن هانوور مدل ۱۵۲۸

سرخ کن بدون روغن هانوور مدل ۱۵۲۸ یکی از بهترین دستگاه‌های موجود در بازار است که ۱.۵ لیتر ظرفیت دارد. توان مصرفی این دستگاه ۱۵۰۰ وات است. سیستم قطع‌کن خودکار و صفحه نمایش دیجیتال از مهم‌ترین مزیت‌های این سرخ کن هوا هستند.

۳. سرخ کن بدون روغن دسینی مدل ۶۰۰

حداکثر توان مصرفی این سرخ کن هوا ۱۳۰۰ وات است. سیستم قطع خودکار، چراغ LED و خاموش ‌شدن به‌طور اتوماتیک پس از اتمام کار برخی از ویژگی‌های این دستگاه محسوب می‌شوند. برای استفاده از شاسی فلزی سبد این دستگاه از یک محافظ پلاستیکی استفاده شده است تا دست آسیب نبیند.

کد خبر: ۲۳۹٬۶۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 2
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مهدی IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
      0 0
      چرا به این دستگاه ها میگید سرخ کن ،اقا خانم اینا هوا پزه ،هواپز بوسیله هوایی داخ که در اطراف ماده غذایی می‌چرخه پخت انجام میشه ، پس با سرخ کن فرق داره
    • مهدی IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۶/۰۸
      0 0
      سرخ کن نه هواپز