۷ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۴۵
راهنمای خرید بهترین سرخ کن بدون روغن ایرانی و خارجی + قیمت

راهنمای خرید بهترین سرخ کن بدون روغن ایرانی و خارجی + قیمت

سرخ کن باید دارای ظرفیتی مناسب باشد تا هنگام سرخ کردن غذا بتواند نیاز شما را بر طرف نماید.

به گزارش بازار، سرخ کن دستگاهی الکتریکی و استوانه ای شکل است که از چندین اجزای مختلف ساخته می شود مهم ترین قطعه در این دستگاه، محفظه حرارت است درون این محفظه، سبدی دسته دار و توری شکل قرار می گیرد با روشن کردن دستگاه، محفظه شروع به ایجاد حرارت کرده و مواد غذایی قرار داده شده در داخل سبد را در مدت زمانی کوتاه سرخ می کند.

این دستگاه به دلیل مصرف کم روغن، جزو محبوب ترین وسایل آشپزخانه شناخته می شود غذاهایی که با استفاده از دستگاه سرخ کن درست می شوند بسیار سالم تر می باشند چرا که روغن کمی برای سرخ شدن آنها استفاده می شود در واقع غذاها با گرمای هوا طبخ داده می شوند.

امروزه به دلیل مصرف زیاد غذاهای سرخ کردنی، این دستگاه در بیشتر آشپزخانه های منازل حضوری پررنگ دارد با این دستگاه می توان انواع غذاهای خوشمزه نظیر فلافل، مرغ سوخاری، کباب و ... را با روشی سالم و آسان درست کرد.

انواع سرخ کن

سرخ کن معمولی

به آن سرخ کن الکتریکی نیز گفته می شود این دستگاه، طبخ غذا را با قدرت و سرعت بالایی انجام می دهد هر چند نوع الکتریکی برای سرخ کردن مواد غذایی، به میزان زیادی روغن نیاز دارد مصرف زیاد روغن، باعث انباشته شدن مقدار زیادی چربی درون غذا می شود چرب بودن بیش اندازه غذا برای سلامتی انسان بسیار مضر است به همین دلیل بیشتر خانواده هایی که به سلامت خود اهمیت می هند از این مدل برای سرخ کردن غذاهای خود استفاده نمی کنند.

سرخ کن بدون روغن

سالم ترین روش برای سرخ کردن غذاها، استفاده از دستگاه سرخ کن بدون روغن است این مدل سرخ کن به کمک گرمای هوا و مصرف بسیار کم روغن، غذای قرار گرفته داخل دستگاه را سرخ و برشته می کند سرخ کن رژیمی به دلیل قابلیت های بی نظیری که دارد در بیشتر آشپزخانه های منازل مورد استفاده قرار می گیرد این نوع دستگاه امکان گرم کردن غذا، طبخ مواد غذایی یخ زده، کباب یا گریل کردن مرغ ، پختن انواع فست فود را به شما می دهد.

سرخ کن مینی

به دلیل اندازه کوچکی که دارد آن را به نام مینی سرخ کن می شناسند دستگاه مینی، از لحاظ نحوه کارکرد دقیقا به نوع معمولی شباهت دارد این مدل برای استفاده کردن در آشپزخانه هایی با فضای کوچک انتخاب بسیار هوشمندانه ای خواهد بود بنابراین اگر فضای داخلی آشپزخانه شما محدود است بهتر است از مدل های مینی استفاده کنید.

راهنمای خرید بهترین سرخ کن بدون روغن ایرانی و خارجی + قیمت

نکات مهم هنگام خرید سرخ کن

میزان گنجایش

سرخ کن باید دارای ظرفیتی مناسب باشد تا هنگام سرخ کردن غذا بتواند نیاز شما را بر طرف نماید این دستگاه در گنجایش های بزرگ و کوچک ساخته می شود ظرفیت این وسیله برقی را باید متناسب با میزان مصرف و تعداد افراد خانوده تان انتخاب کنید اگر خانواده شما کم جمعیت است بهتر است دستگاهی با گنجایش پایین را برای سرخ کردن غذاهایتان انتخاب کنید به عنوان نمونه برای خانواده های دو تا ۴ نفره ظرفیت ۴ لیتر مناسب خواهد بود.

توان مصرفی

نکته مهمی که باید مد نظر داشته باشید توان مصرفی دستگاه است سرخ کن بر اساس توان مصرفی خود اقدام به سرخ کردن غذاها می کند هر چه میزان توان مصرفی دستگاه بالاتر باشد سرعت عملکرد آن نیز افزایش پیدا کرده و غذاها در مدت زمان کمتری طبخ داده می شوند میزان توان این وسیله برقی آشپزخانه را بر حسب وات محاسبه می کنند.

ایمن بودن

سرخ کن باید به سیستم ایمنی مجهز شده باشد تا بدون نگرانی بتوان از آن برای سرخ کردن انواع غذاها استفاده کرد یکی از بهترین سیستم های ایمنی که در بیشتر وسایل برقی استفاده می کنند فناوری قطع کن خودکار است این سیستم، زمانی که دمای دستگاه بنا به هر دلیلی بالا برود روشن شده و اقدام به خاموش کردن آن می کند این قابلیت از صدمه رسیدن به دستگاه در صورت روشن ماندن زیاد جلوگیری می کند.

نوع فیلتر

سرخ کن به قطعه ای به نام فیلتر مجهز است این قطعه از پخش شدن بخار و بوی نامطبوع روغن در محیط آشپزخانه جلوگیری می کند این فیلترها بعد از مدتی استفاده کردن فرسوده شده و کارایی خود را از دست می دهند به همین دلیل باید آن ها را تعویض کرد بنابراین مدلی را انتخاب کنید که فیلتر آن قابلیت تعویض شدن را داشته باشد.

نچسب بودن سبد

یکی از اجزای اصلی تشکیل دهنده این وسیله سبد است سبد جنسی فلزی و ساختاری توری شکل دارد وظیفه آن نگه داری کردن از مواد غذایی هنگام سرخ کردن است این ظرف توری در اندازه های متفاوتی ساخته شده و هنگام طبخ غذا درون محفظه حرارت قرار می گیرد معمولا بیشتر این سبدها را با روکشی نچسب پوشش می دهند تا هنگام استفاده کردن، غذای سرخ شده به بدنه سبد چسبیده نشود به همین دلیل هنگام خرید از نچسب بودن سبد اطمینان حاصل نمایید.

داشتن تایمر

با دو روش دستی و لمسی می توان مدت زمان آماده شدن غذا را در سرخ کن تنظیم کرد با این قابلیت می توانید بدون نگرانی به سراغ انجام دیگر کارهایتان بروید چرا که دستگاه پس از رسیدن به زمان تنظیم شده با دادن آلارم بصورت صوتی یا روشن شدن چراغ، شما را از پخته شدن غذایتان مطلع می کند.

بهترین برند سرخ کن در بازار کدام است؟

مارک فیلیپس، مارک شیائومی، مارک پارس خزر، مارک دلونگی، مارک تفال، مارک کنوود، مارک دسینی، مارک همیلتون و نینجا از معروف ترین برندهای بازار به شمار می روند.

نیوخانه یکی از بهترین وب سایت ها، در زمینه راهنمای خرید محصولات اینترنتی است شما مخاطبان عزیز با مراجعه به این وبسایت می توانید، پس از مقایسه و بررسی دقیق تر تعدادی زیادی سرخ کن، مدلی مناسب را برای آشپزخانه منزل خود انتخاب کنید.

کد خبر: ۱۹۶٬۵۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha