۵ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۹
تاثیر مطلوب بازآرایی ساختار مدیریت دارایی‌های فیزیکی صنعت گاز

تاثیر مطلوب بازآرایی ساختار مدیریت دارایی‌های فیزیکی صنعت گاز

بازآرایی ساختار مدیریت دارایی‌های فیزیکی این شرکت بر مبنای سه مؤلفه هزینه، مخاطرات (ریسک) و عملکرد سبب بهبود عملکرد و کارآیی عملیاتی در طول چرخه عمر دارایی‌ها می‌شود.

به گزارش بازار، ابوالفضل وروانی فراهانی با تبریک فرارسیدن هفته دولت در تشریح عملکرد مدیریت دارایی‌های فیزیکی در دو سال گذشته توضیح داد: بازآرایی دارایی‌ها افزایش قابلیت اطمینان و دسترسی‌پذیری تأسیسات و تجهیزات عملیاتی شده را به همراه دارد؛ ضمن آن‌که شاهد بهبود فرآیند برنامه‌ریزی و پیش‌بینی، کاهش هزینه‌ها در بلندمدت و افزایش امنیت در زنجیره عرضه انرژی شده‌ایم.

وی به دو سند «تدوین سیاست‌های دارایی فیزیکی شرکت ملی گاز ایران» و «تدوین سند برنامه راهبردی مدیریت دارایی فیزیکی این شرکت» اشاره کرد و گفت: ماحصل این اقدام‌ها، استقرار و راهبری نظام مدیریت دارایی فیزیکی را به‌دنبال داشته که تاثیرهای مثبتی ازجمله بهبود عملکرد مالی، تصمیم‌های سرمایه‌گذاری آگاهانه، مدیریت ریسک، بهبود تولید و خدمات، توسعه اعتبار و برند، بهبود کارآیی و اثربخشی تجهیزات و سرانجام توسعه متوازن سازمان، متناسب با نیازهای حال و آینده را داشته است.

مدیر دارایی‌های فیزیکی شرکت ملی گاز ایران در ادامه به عملکرد معاونت بازرسی فنی و مدیریت خوردگی این مدیریت اشاره کرد و افزود: بازآرایی ساختار بازرسی فنی متناسب با مأموریت‌های تازه شرکت ملی گاز ایران و تصویب سازمان جدید در سال ۱۴۰۱، مهمترین دستاورد این معاونت بود.

وروانی فراهانی از مهم‌ترین دستاوردهای این اقدام را اجرای سیاست‌های وزارت نفت در پرهیز از تصدی‌گری و برون‌سپاری فعالیت‌های غیرحاکمیتی به بخش خصوصی و کاهش هزینه‌ها نام برد و تصریح کرد: افزون بر این، با تدوین فرآیندهای حاکمیتی و نظارتی لازم و دستورعمل‌ها و استانداردهای عملکردی برای اجرای صحیح استانداردها و تسهیل‌گری فرآیندهای بازرسی فنی، کیفیت عملکرد بازرسی فنی تضمین می‌شود.

وی درباره اقدام‌های معاونت برنامه‌ریزی و ارزیابی دارایی‌های فیزیکی این مدیریت بیان کرد: از آنجا که این معاونت مأموریت سیاستگذاری، برنامه‌ریزی برای استفاده بهینه از دارایی‌ها و ارزیابی سیستم‌های استقرار یافته (APM) را بر عهده دارد، دو اقدام تدوین الزام‌ها و الگوی اجرایی و نقشه اهداف راهبردی مدیریت دارایی‌های فیزیکی شرکت ملی گاز ایران و طرح استقرار مدیریت دارایی‌های فیزیکی در شرکت‌های فرعی شرکت ملی گاز ایران، از جمله مهم‌ترین اقدام‌های این معاونت در نظر گرفته می‌شود.

مدیر دارایی‌های فیزیکی شرکت ملی گاز ایران درباره دستاوردهای این معاونت در دو سال گذشته گفت: با اقدام‌های انجام‌شده، نقشه اهداف راهبردی مدیریت دارایی‌های فیزیکی تدوین و پایلوت‌های استقرار مدیریت دارایی‌های فیزیکی در زنجیره تأمین شرکت ملی گاز ایران انتخاب شد.

فراهانی در پایان یادآور شد: افزون بر این، طرح‌ریزی مدیریت عملکرد دارایی‌ها، ارتقاء و بهینه‌سازی مدیریت مواد، قطعات و انبارها، طرح‌ریزی سامانه‌های اطلاعاتی مدیریت ریسک با رویکرد بیمه و ارزش‌گذاری تأسیسات و تجهیزات، شناسایی و بکارگیری فرصت‌های مبتنی برفناوری اطلاعات برای مدیریت عملکرد آنلاین و هوشمند دارایی‌های فیزیکی، از دیگر دستاوردهای این معاونت در دو سال اخیر است.

کد خبر: ۲۳۹٬۶۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha