۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۴۶
افتتاح ۴۲۸ طرح منابع طبیعی و آبخیزداری در هفته دولت
رئیس سازمان منابع ‌طبیعی و آبخیزداری کشور اعلام کرد

افتتاح ۴۲۸ طرح منابع طبیعی و آبخیزداری در هفته دولت

نوبخت، رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری گفت: امنیت زیستی حلقه اتصال امنیت ملی و غذایی است و باید مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش بازار، عباسعلی نوبخت گفت: به مناسبت هفته دولت ۴۲۸ پروژهافتتاح ۴۲۸ طرح منابع طبیعی و آبخیزداری در هفته دولت منابع طبیعی و آبخیزداری در سراسر کشور افتتاح و آماده بهره‌برداری می‌شود.

وی با تأکید بر اهمیت حفظ پوشش گیاهی و لزوم ارتقاء و توسعه کمّی و کیفی فضای سبز افزود: با توجه به نقش پوشش گیاهی در حفاظت از آب و خاک کشور، احیاء و بازسازی جنگل‌ها و مراتع در دستور کار سازمان منابع‌ طبیعی قرار دارد.

رئیس سازمان منابع طبیعی همچنین به وجود شش میلیون هکتار جنگل‌های زاگرسی و دو میلیون و چهار هزار هکتار جنگل هیرکانی اشاره کرد و گفت: هر هکتار جنگل شمال سالانه قادر است ۱۵۰۰ متر مکعب آب را در خود ذخیره کند. این در حالی است اگر ۱۵۰۰ مترمکعب آب را در دو میلیون هکتار وسعت عرصه‌های جنگلی شمال محاسبه کنیم، سالانه حدود سه میلیارد مترمکعب آب تنها در حوزه جنگل‌های هیرکانی ذخیره‌سازی می‌شود.

نوبخت از قرار داشتن ۱۲۵ میلیون هکتار اراضی سرزمینی در قلمرو فرسایش آبی خبر داد و افزود: بر اساس منابع و اعتبارات موجود، سالانه یک میلیون هکتار از اراضی تحت قلمرو فرسایش آبی تحت پوشش فعالیت‌های آبخیزداری قرار می‌گیرند.

وی با تأکید بر اهمیت انجام عملیات آبخیزداری در حفاظت از آب و خاک، ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی ها، این توان را داریم که در یک بازه زمانی ۱۰ ساله تمامی عرصه‌های کشور را تحت پوشش عملیات آبخیزداری ببریم.

کد خبر: ۲۳۹٬۵۲۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha