۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۴
اتباع مقیم ایران درخواست دفترچه صدور اقامت کنند| اعتبار ۵ ساله گذرنامه‌های زیارت
رئیس پلیس گذرنامه فراجا:

اتباع مقیم ایران درخواست دفترچه صدور اقامت کنند| اعتبار ۵ ساله گذرنامه‌های زیارت

رئیس پلیس گذرنامه فراجا با بیان اینکه اعتبار گذرنامه‌های زیارت ۵ ساله است، درباره نحوه حضور اتباع مقیم ایران در اربعین، گفت: اتباع می‌توانند از طریق دفاتر وکالت درخواست دفترچه صدور اقامت کنند.

به گزراش بازار، سردار علی ذوالقدر روز شنبه در گفت‌وگویی با بیان اینکه روزانه بین ۵۵ تا ۶۰ هزار درخواست صدور گذرنامه زیارتی دریافت می‌کنیم، اظهار داشت: اداره گذرنامه در سه شیفت کاری در حال فعالیت است تا هرچه زودتر گذرنامه به دست متقاضیان برسد.

رئیس پلیس گذرنامه فراجا با تأکید بر اینکه هیچگونه عقب ماندگی در چاپ گذرنامه نداریم و کار به روز شده است، افزود: بخشی از گذرنامه‌ها دارای نقص مدرک بودند که در این مدت تلاش کرده‌ایم که با رفع این مشکل، هرچه زودتر گذرنامه به دست متقاضیان برسد.

ذوالقدر یادآور شد: روند رسیدن گذرنامه به دست متقاضیان تسهیل شده و اعتبار گذرنامه زیارتی که در ۱۲ برگ چاپ شده، ۵ ساله است.

وی درباره نحوه شرکت اتباع خارجی مقیم ایران در راهپیمایی اربعین حسینی (ع)، گفت: اتباع می‌توانند از طریق دفاتر وکالت درخواست دفتر چه صدور اقامت کنند و از طریق این دفترچه که توسط پلیس صادر می‌شود، می‌توانند در این راهپیمایی شرکت کنند و احتیاجی به گرفتن ویزا ندارند.

بدون گذرنامه به مرزها مراجعه نکنید
معاون اجتماعی مرزبانی فراجا نیز با تاکید بر اینکه زائران اربعین حتما باید گذرنامه همراه داشته باشند، گفت: اوضاع امنیتی در دو طرف مرزهای ایران و عراق برای رفت و آمد زائران اربعین حسینی مناسب و مساعد است.

سرهنگ رضا شیراوژن با اشاره به اوج گیری سفر زائران اربعین حسینی در گفت‌وگویی با بیان اینکه مسئولان مرزبانی دو کشور ایران و عراق تلاش دارند که روند خروج و ورود زائران اربعین حسینی تسریع کنند و در این ارتباط به صورت منظم با مسئولان عراقی در ارتباط هستیم، گفت: اوضاع امنیتی در دو طرفه مرز ایران و عراق مساعد است.

معاون اجتماعی مرزبانی فراجا با بیان اینکه در این مناطق امنیت ۱۰۰ درصدی حاکم است، در بخشی دیگر صحبت‌های خود خطاب به زائرین اربعین حسینی گفت: زائران باید توجه داشته باشند که بدون گذرنامه امکان ورود به عراق امکان‌پذیر نیست و آنها بدون داشتن گذرنامه به مرزها مراجعه نکنند.

کد خبر: ۲۳۹٬۵۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha