۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۷:۲۲
توسعه همکاری‌های علمی و فنی ایران و ازبکستان در بخش کشاورزی

توسعه همکاری‌های علمی و فنی ایران و ازبکستان در بخش کشاورزی

معاون وزیر و رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی در سفر به تاشکند در دیدار با رئیس مرکز تجاری ایران و ازبکستان، بر توسعه همکاری‌های علمی و فنی در زمینه کشاورزی تاکید کرد.

به گزارش بازار، این دیدار در راستای سفر رئیس‌جمهور کشورمان به ازبکستان در اجلاس شانگهای و سفر رئیس جمهور ازبکستان به ایران، با تاکید بر توسعه همکاری‌های علمی و فنی در زمینه کشاورزی صورت گرفت.

معاون وزیر و رئیس سازمان تات با اشاره به ظرفیت بالای سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی برای همکاری با مجتمع تجاری مرکز ایران و ازبکستان گفت: موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور ظرفیت بالایی در سازمان است و با توجه به توانمندی که این موسسه دارد می‌تواند مشاور خوبی جهت توسعه ماهیان خاویاری باشد.

وی همچنین بر سرمایه‌گذاری ایرانیان در زمینه کشاورزی خصوصا انتقال دانش مینی تیوبر سیب زمینی تاکید کرد.

در این دیدار رئیس مرکز تجاری ایران و ازبکستان نیز با اشاره به ظرفیت‌های بزرگ سرمایه‌گذاری در کشور ازبکستان گفت: این مجموعه با قدمت ۲۱ سال اکنون با ۱۵۰ پرسنل فعالیت می‌کند.

شفیعی از مهمترین فعالیت‌های این مرکز تجاری به پرورش آبزیان از جمله ماهیان گرمابی در استان نوایی در زمینی به مساحت ۲۵۰ هکتار، پرورش ماهیان در قفس و ماهیان سردابی اشاره کرد.

بنابر این گزارش، سیدمجتبی خیام‌نکویی در ادامه سفر به ازبکستان، از خانه نوآوری این کشور بازدید کرد و با اشاره به توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان در ایران موفقیت این خانه نوآوری را در گرو آشنایی بیشتر با ظرفیت‌های فنی و علمی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی دانست.

گفتنی است؛ خانه نوآوری ازبکستان یک شرکت دانش‌بنیان فعال در زمینه‌های تجهیزات پزشکی، معدن و انرژی تجدیدناپذیر می‌باشد و مهم‌ترین اولویت کاری آن انتقال دانش و تکنولوژی ساخت ماشین‌آلات کشاورزی و اقتصادی کردن محصولات شرکت‌های دانش‌بنیان است.

کد خبر: ۲۳۹٬۵۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha