۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۰
بیش از ۲ هزار پروژه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای:

بیش از ۲ هزار پروژه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در هفته دولت به بهره‌برداری می‌رسد

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در هفته دولت امسال ۲۰۱۲ پروژه به ارزش بیش از ۴۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آماده افتتاح و آغاز عملیات اجرایی است.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، داریوش امانی معاون وزیر و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از بهره‌برداری بیش از ۲ هزار پروژه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در هفته دولت امسال خبر داد و گفت: در هفته دولت امسال ۲۰۱۲ پروژه به ارزش بیش از ۴۸ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آماده افتتاح و آغاز عملیات اجرایی است.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: در هفته دولت سال جاری حدود ۱۸۰۰ پروژه با اعتبار ۲۸ هزار و ۴۳۰ میلیارد تومان در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در سراسر کشور به بهره‌برداری می‌رسد، همچنین عملیات اجرایی بیش از ۲۲۰ پروژه راهداری با اعتبار ۲۰۱۹۰ میلیارد تومان همزمان با این ایام آغاز می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان این که ۸۶۷ پروژه در حوزه راهداری با اعتباری به ارزش ۲۰ هزار و ۹۲۰ میلیارد تومان در هفته دولت به بهره‌برداری خواهد رسید، گفت: همزمان با هفته دولت سال جاری ۱۳۱ پروژه ایمن‌سازی راه‌های کشور، ۵۵۵ پروژه مرتبط با تعریض، بهسازی، لکه‌گیری و روکش‌آسفالت محورهای اصلی و شریانی، ۳۴ پروژه مرتبط با احداث و مرمت راهدارخانه‌ها و بازسازی ماشین‌آلات، ۱۰۷ پروژه تعریض و تعمیر پل‌ها و ابنیه‌فنی راهها و رفع ۴۰ نقطه پر حادثه در حوزه راهداری افتتاح می‌شود.

امانی از افتتاح ۱۳ باب مجتمع خدماتی رفاهی بین راهی در راه‌های کشور خبر داد که ۲۰ میلیارد تومان از اعتبار آن توسط بخش دولتی و ۴۸۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری توسط بخش خصوصی به انجام رسیده که پیش‌بینی می‌شود در هفته دولت سال‌جاری افتتاح می‌شود.

وی همچنین از افتتاح ساختمان جانبی قرارگاه پلیس‌راه‌ استان سیستان و بلوچستان و ساختمان پلیس‌راه اراک_توره در مجموع با اعتبار ۱۰ میلیارد تومان خبر داد.

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مجموع پروژه‌های ساخت و بهسازی، روکش‌آسفالت و نگهداری راه‌های روستایی و راه‌های فرعی و غیرشریانی کشور را ۹۰۹ پروژه با اعتبار ۷۰۰۰ میلیارد تومان با اعتبارات ملی و استانی اعلام کرد و گفت: ۴۰۰ پروژه روکش‌آسفالت و نگهداری راه‌های روستایی و ۳۰۰ پروژه‌ روکش‌آسفالت و نگهداری راه‌های فرعی و غیر شریانی و همچنین ۲۰۹پروژه ساخت و بهسازی راه‌های فرعی و روستایی در هفته دولت سال جاری به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، معاون وزیر راه و شهرسازی تعداد پروژه‌های آماده آغاز عملیات اجرایی در هفته دولت امسال را نیز در مجموع ۲۲۱ پروژه با اعتبار ۲۰ هزار و ۱۹۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۱۲۱ پروژه مرتبط با تعریض، بهسازی، لکه‌گیری و روکش‌آسفالت، ۲۲ پروژه مرتبط با رفع نقاط پر حادثه، ۶۰ پروژه مربوط به ایمن‌سازی راهها، ۱۵ پروژه در حوزه تعریض و تعمیر پل‌ها و ابنیه فنی راهها و سه پروژه مرتبط با احداث و مرمت راهدارخانه‌ها و بازسازی ماشین‌آلات راهداری است که همزمان با هفته دولت سال‌جاری عملیات اجرایی آنها آغاز خواهد شد.

کد خبر: ۲۳۹٬۴۹۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha