۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۱
اجاره و خرید مسکن با دلار صحت ندارد

اجاره و خرید مسکن با دلار صحت ندارد

اساس و پایه کدهای رهگیری در بنگاه‌های املاک بر پایه ریال است و نمی‌توان در این رابطه مبلغی را به دلار در قالب معاملات وارد کرد.

به گزارشبازار، داود بیگی نژاد، نایب رییس اول اتحادیه مشاوران املاک با اشاره به انتشار مطالبی مبنی بر انجام معاملات مسکن بر پایه دلار، گفت: اساس و پایه کدهای رهگیری در بنگاه‌های املاک بر پایه ریال است و نمی‌توان در این رابطه مبلغی را به دلار در قالب معاملات و قرارداد وارد کرد.

وی افزود: در واقع معاملات و قراردادهای خرید و فروش و اجاره مسکن که در چارچوب ضوابط اتحادیه مشاوران املاک تنظیم می‌شود، بر مبنای واحد پولی کشورمان که ریال است، می‌باشد و نمی‌توان قراردادی را به دلار تنظیم و امضا کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون شکایتی در این رابطه به اتحادیه مشاوران املاک ارجاع نشده است، بیان داشت: همچنین پرونده‌ای مرتبط با این مساله که قراردادی با دلار صورت گرفته در این اتحادیه باز نشده و بر همین اساس نمی‌توان این مساله را تایید کرد.

بیگی نژاد با اشاره به افزایش تعداد بنگاه‌های املاک، تصریح کرد: یکی از پیشنهادها برای ساماندهی بازار مسکن این است که دفاتر مشاور املاک به صورت منطقه‌ای و جمعیتی راه‌اندازی شود، بدین معنی که بر اساس جمعیت هر منطقه اقدام به ارایه مجوز به این دفاتر کرد.

کد خبر: ۲۳۹٬۴۹۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha