۲۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳
«طرح‌ توانمندسازی زنان سرپرست خانوار» در لرستان اجرا می‌شود
مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان:

«طرح‌ توانمندسازی زنان سرپرست خانوار» در لرستان اجرا می‌شود

لرستان- پرویزپور، مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان گفت: اقداماتی برای تشویق مشارکت اقتصادی از جمله اجرای طرح‌های توانمندسازی برای زنان سرپرست خانوار در سکونتگاه‌های غیر رسمی استان اجرا می‌شود.

ناهید پرویزپور در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: بسته‌های حمایتی شامل مواد غذایی، بهداشتی و کمک‌های مالی به زنان سرپرست خانوار توسط خیران و سازمان‌های مردمی توزیع شده است.

وی افزود: از مالکان اماکن استیجاری و مشاغل خُرد زنان درخواست می شود برای بخشش و تعدیل اجاره بها اقدام کنند.

مدیرکل امور بانوان استانداری لرستان عنوان کرد: شناسایی مشاغل آسیب دیده زنان و انعکاس به وزارت کشور، اتخاذ تدابیر لازم جلب مشارکت‌های مردمی و هدایت آنها برای کمک به زنان سرپرست خانوار آسیب دیده از کرونا، پرداخت وام‌های ضروری معیشتی به زنان سرپرست خانوار، راه‌اندازی تولیدی ماسک در تعدادی از شهرستان‌های توسط زنان سرپرست خانوار را می‌توان از جمله اقدامات انجام شده نام برد.

وی بیان کرد: نرخ مشارکت اقتصادی زنان در استان ۱۲.۱ درصد است که نسبت به میانگین کشوری ۱۳.۲ درصد پایین‌تر است، استان لرستان در نرخ مشارکت اقتصادی رتبه بیستم را دارد.

پرویزپور تصریح کرد: اقداماتی برای تشویق مشارکت اقتصادی از جمله اجرای طرح‌های توانمندسازی برای زنان سرپرست خانوار در سکونتگاه‌های غیر رسمی اجرا می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اجرای طرح توانمند سازی زنان سرپرست خانوار مبتنی بر الگوی نوین مشاغل خانگی برای تعداد ۱۷۰ نفر در مرکز استان و شهرستان‌های سیل زده اجرا شده است.

مدیرکل امور بانوان استاندار لرستان گفت: در حال حاضر ۹۵ زن مدیر در سطوح مختلف مدیرکل دستگاه‌های اجرایی، مدیران ادارات شهرستانی، معاونین مدیرکل و روسای گروها مشغول به فعالیت هستند و طبق آخرین ارزیابی عملکرد انتصاب زنان در پست‌های مدیریتی توسط معاونت ریاست جمهوری، استان لرستان مشترکا با استان سمنان در رتبه شش کشوری قرار دارد.

وی اظهار داشت: استاندار لرستان به توانمندی و شایستگی زنان در واگذاری مسئولیت‌های مدیریتی اعتقاد ویژه‌ای دارند و بسیار علاقه‌مند به استفاده از ظرفیت بانوان در پست‌ها و مسولیت‌های اجرایی و مدیریت میانی هستند که امیدواریم با تلاشی که مدیران دستگاه‌های اجرایی دارند بتوانیم تا پایان برنامه ششم توسعه سهم ۳۰ درصدی زنان از پست‌های مدیریتی محقق شود و عدالت جنسیتی در این زمینه اجرایی شود.

کد خبر: ۲۳٬۹۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha