۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۹
۲۷۸ میلیارد تومان پروژه مخابراتی در استان سمنان افتتاح می شود
مدیرکل ارتباطات و فناوری سمنان در گفتگو با بازار:

۲۷۸ میلیارد تومان پروژه مخابراتی در استان سمنان افتتاح می شود

سمنان- حسن پور، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: طی ایام هفته دولت و با حضور مسئولان استانی و شهرستانی ۲۷۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان پروژه مخابرات و ارتباطات در استان افتتاح می شود.

سید یاسر حسن پور در گفتگو با خبرنگار بازار، با بیان اینکه طی ایام هفته دولت سال جاری ۲۷۸ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان پروژه ارتباطات و مخابرات و همچنین فناوری اطلاعات در استان سمنان افتتاح می شود، ابراز کرد: طرح ملی فیبر نوری برای مکاسب و خانه ها در زمره این طرح ها است.

وی با بیان اینکه تفاهم نامه اجرای بیش از ۴۵۰ کیلومتر فیبر نوری درب منازل و کسب و کارها موسوم به اف تی تی ایکس در شهرهای استان سمنان منعقد شده است، ابراز کرد: ارتقای کیفیت ارائه خدمات اینترنت ماحصل این طرح بزرگ است که طی یک سال اخیر پیگیر اجرای آن هستیم.

پوشش اینترنت شهری و روستایی

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان درباره وضعیت توسعه زیرساختی ارتباط در استان بیان کرد: در شاخص سرویس گیرندگان با همان اف تی تی اچ، استان سمنان رتبه اول کشور را دارد در پوشش فور جی شاهد ۱۰۰ درصد تحقق جامعه تحت پوشش شهری استان هستیم و تمام ۲۱ شهر استان سمنان دارای اینترنت فورجی هستند.

افزایش ضریب نفوذ تلفن همراه با ۱۹۸ درصد در استان سمنان

حسن پور بیان کرد: در برنامه ششم توسعه پوشش بیش از ۹۰ درصدی اینترنت پهن باند روستایی در سراسر کشور مورد تاکید قرار گرفته بود که استان سمنان از این شاخص حتی جلوتر هم است تا جایی که یکی از بیشترین پوشش های اینترنت روستایی کشور را دارد.

وی از افزایش ضریب نفوذ تلفن همراه با ۱۹۸ درصد در استان سمنان خبر داد و افزود: در سال های اخیر شاهد افزایش ۱۴۴ درصدی ضریب نفوذ اینترنت پهن باند در استان سمنان هستیم.

۵G به استان سمنان آمد

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان از راه اندازی چهار سایت فایو جی (۵G) توسط شرکت خدمات ارتباطات ایرانسل در استان خبر داد و گفت: ارتقای کیفیت خدمت رسانی در حوزه ارتباطات سیار هدف ما از ایجاد این سایت ها محسوب می شود.

حسن پور با بیان اینکه تفاهم نامه توسعه زیرساخت های ارتباطی و تحول دیجیتال بین استانداری سمنان و شرکت خدمات ایرانسل از دیگر اقداماتی است که در استان سمنان صورت گرفته است، گفت: راه اندازی سامانه پنجره واحد برای پیشگیری از زمین خواری و تخلفات حوزه زمین از دیگر اقدامات صورت گرفته طی یک سال اخیر در استان است.

وی با بیان اینکه تحقق ۱۱۵ درصدی اشتغال در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات از دستاوردهایی است که د ر استان سمنان شاهد آن هستیم، گفت: این شاخص تنها در سه ماهه اول سال جاری محقق شده که نشان از تلاش خوب صورت گرفته در راستای اشتغال زایی دارد.

اعطای تسهیلات

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان از تصویب ۲۸۰ میلیارد ریال تسهیلات فاوا بند الف تبصره ۱۸ برای توسعه مشاغل این عرصه خبر داد و ابراز داشت: ۱۱۹ دفتر پیشخوان و خدمات شهری و روستایی در استان سمنان آماده ارائه خدمت رسانی به مردم است.

تولید ۱۶ محصول در حوزه امنیت فاوا توسط مرکز آپای سمنان

حسن پور از فعالیت دو مرکز آپا در استان خبر داد و گفت: این مراکز آگاهی رسانی، پشتیبانی و امداد رایانه ای هستند و در سراسر استان به مردم خدمت رسانی و مشاوره می دهند و همه آحاد مردم می توانند از این ظرفیت به خوبی استفاده کنند.

وی همچنین از تولید ۱۶ محصول در حوزه امنیت فاوا توسط مرکز آپای سمنان را یکی از دستاوردهای مهم حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان طی یک سال اخیر دانست و گفت: خوشبختانه استعداد های بسیار خوبی در زمینه فناوری در استان وجود دارد که می توانند محصولات مورد نیاز کشورمان را تولید و تامین کنند.

توسعه زیرساخت ها

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: ایجاد باجه های بانکی روستایی، تاسیس و ارتقای سایت های تلفن همراه در استان، پروژه توسعه شبکه فیبر نوری درب منازل و کسب و کارها(FTTX)، خرید تجهیزات و به روزرسانی شبکه سوئیچینگ بین شهری و بین الملل زیرساخت و حمایت از شرکت های دانش بنیان فناوری اطلاعات از جمله پروژه‌های قابل بهره برداری در هفته دولت امسال است.

حسن پور در ادامه با بیان اینکه از مزیت های اصلی طرح های اجرا شده می توان به افزایش کیفیت خطوط اینترنت پر سرعت پهن باند ثابت (FTTH)مشترکین در استان، ارتقاء و بهینه سازی شبکه تلفن همراه در روستاها، بهبود کیفیت خدمات دیتا و استفاده بهینه از تجهیزات، توسعه سوئیچ ثابت و افزایش کیفیت و توسعه خدمات دیتا اشاره کرد، افزود: توسعه ارتباطات و زیر ساخت ها درحوزه فناوری باید منجر به دسترسی آسان به شبکه ملی اطلاعات ، اینترنت پرسرعت پهن باند، اشتغال ، ثروت و رونق تولید در استان شود.

کد خبر: ۲۳۹٬۳۲۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha